Skip to main content

Creative DesignLaajuus (10 cr)

Code: KM00EI72

Credits

10 op

Objective

The student becomes familiar with experimental design and its interaction with commercial digital design. The student will expand their understanding of digital works and industry. The student can learn more about topics such as experimental user interfaces, media art, or non-commercial design. The student understands and becomes familiar with the use of creative methods in design work. During the course, the student participates in an experimental project or production.

Content

- Basics of experimental design
- Experimental interfaces, media art and non-commercial design
- Creative methods
- Project work in experimental productions

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the basics of experimental design and understands the field of digital design beyond the commercial field. The student is familiar with creative methods. The student is able to work on an experimental project or production as part of a design team.

Assessment criteria, good (3)

The student understands the basics of experimental design. He understands the field of digital design beyond the commercial field and understands the importance of experimentality for future design. The student is proficient in various creative methods. The student spontaneously and creatively works on an experimental project or production as part of a design team.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has versatile skills in the basics of experimental design. The student understands and knows the field of digital design well beyond the commercial field and can reflect analytically and critically on the importance of experimentality for future design. The student can apply different creative methods. The student is self-directed, open-minded and able to collaborate in an experimental project or production as part of a design team.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the basics of experimental design and understands the field of digital design beyond the commercial field. The student is familiar with creative methods. The student is able to work on an experimental project or production as part of a design team.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

22.10.2024 - 12.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE23S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu kokeelliseen suunnitteluun ja sen vuorovaikutussuhteeseen kaupallisen digitaalisen muotoilun kanssa. Opiskelija laajentaa ymmärrystään digitaalisista teoksista ja toimialasta. Hän voi hankkia lisätietoa esimerkiksi kokeellisista käyttöliittymistä, mediataiteesta tai ei-kaupallisesta suunnittelusta. Opiskelija ymmärtää ja perehtyy luovien menetelmien käyttöön osana suunnittelutyötä. Hän osallistuu opintojaksolla kokeelliseen projektiin tai tuotantoon.

Content

- kokeellisen suunnittelun perusteet
- kokeelliset käyttöliittymät, mediataide ja ei-kaupallinen suunnittelu
- luovat menetelmät
- projektityöskentely kokeellisissa tuotannoissa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja ymmärtää kokeellisen toiminnan merkityksen tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija hallitsee erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii oma-aloitteisesti ja luovasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän ymmärtää ja tuntee hyvin digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja osaa reflektoida analyyttisesti ja kriittisesti kokeellisen toiminnan merkitystä tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija osaa soveltaa erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii itseohjautuvasti, yhteistyökykyisesti ja ennakkoluulottomasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

24.10.2023 - 14.12.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu kokeelliseen suunnitteluun ja sen vuorovaikutussuhteeseen kaupallisen digitaalisen muotoilun kanssa. Opiskelija laajentaa ymmärrystään digitaalisista teoksista ja toimialasta. Hän voi hankkia lisätietoa esimerkiksi kokeellisista käyttöliittymistä, mediataiteesta tai ei-kaupallisesta suunnittelusta. Opiskelija ymmärtää ja perehtyy luovien menetelmien käyttöön osana suunnittelutyötä. Hän osallistuu opintojaksolla kokeelliseen projektiin tai tuotantoon.

Content

- kokeellisen suunnittelun perusteet
- kokeelliset käyttöliittymät, mediataide ja ei-kaupallinen suunnittelu
- luovat menetelmät
- projektityöskentely kokeellisissa tuotannoissa

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja ymmärtää kokeellisen toiminnan merkityksen tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija hallitsee erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii oma-aloitteisesti ja luovasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän ymmärtää ja tuntee hyvin digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja osaa reflektoida analyyttisesti ja kriittisesti kokeellisen toiminnan merkitystä tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija osaa soveltaa erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii itseohjautuvasti, yhteistyökykyisesti ja ennakkoluulottomasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

25.10.2022 - 15.12.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 23

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija tutustuu kokeelliseen suunnitteluun ja sen vuorovaikutussuhteeseen kaupallisen digitaalisen muotoilun kanssa. Opiskelija laajentaa ymmärrystään digitaalisista teoksista ja toimialasta. Hän voi hankkia lisätietoa esimerkiksi kokeellisista käyttöliittymistä, mediataiteesta tai ei-kaupallisesta suunnittelusta. Opiskelija ymmärtää ja perehtyy luovien menetelmien käyttöön osana suunnittelutyötä. Hän osallistuu opintojaksolla kokeelliseen projektiin tai tuotantoon.

Content

- kokeellisen suunnittelun perusteet
- kokeelliset käyttöliittymät, mediataide ja ei-kaupallinen suunnittelu
- luovat menetelmät
- projektityöskentely kokeellisissa tuotannoissa

Materials

Opiskelijalla tulee olla kurssilla oma kannettava tietokone ja perusosaaminen kuvankäsittelystä jollain kuvankäsittelyohjelmalla.

Teaching methods

Lähiopetus.

Student workload

1 op on 27 h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja ymmärtää kokeellisen toiminnan merkityksen tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija hallitsee erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii oma-aloitteisesti ja luovasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee monipuolisesti kokeellisen suunnittelun perusteet. Hän ymmärtää ja tuntee hyvin digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella ja osaa reflektoida analyyttisesti ja kriittisesti kokeellisen toiminnan merkitystä tulevaisuuden muotoilulle. Opiskelija osaa soveltaa erilaisia luovia menetelmiä. Hän toimii itseohjautuvasti, yhteistyökykyisesti ja ennakkoluulottomasti kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee kokeellisen suunnittelun perusteita ja hahmottaa digitaalisen muotoilun kentän myös kaupallisen kentän ulkopuolella. Opiskelija tuntee luovia menetelmiä. Hän osaa toimia kokeellisessa projektissa tai tuotannossa osana suunnittelutiimiä.