Research-based DevelopmentLaajuus (10 cr)
Code: KM00EI74
Credits
10 op
Objective
The student is able to perform research-based development work, apply the principles and report research results. The student can analyse and solve problems on the basis of research.
Content
- Premises of research activities
- Research-based design
- Basic concepts of research
- Research process
- Research methods used in the design
- Reporting research results
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student understands the basic of research. The student is familiar with research-based design. The student knows the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for planning and the principles of reporting results.
Assessment criteria, good (3)
The student can evaluate the premises of research in design work. The student knows the principles of research-based design and can apply them in practice. The student understands the basic concepts of research, the structure of the research process, the appropriate research methods and the principles of reporting results.
Assessment criteria, excellent (5)
The student can analyse and critically evaluate the premises of research in design work. The student has an excellent understanding of the principles of research-based design and can apply them creatively and meaningfully in practice. The student has a good command of the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for design and the principles of reporting results.
Assessment criteria, approved/failed
The student understands the basic of research. The student is familiar with research-based design. The student knows the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for planning and the principles of reporting results.
Enrollment
27.11.2023 - 14.01.2024
Timing
16.01.2024 - 14.03.2024
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tero Marin
- Katri Myllylä
Teacher in charge
Tero Marin
Groups
-
KXE22S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.
Content
- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi
Materials
Materiaalit ilmoitetaan toteutuksen aikana
Teaching methods
Aktivoiva luento
Argumentointi
Harjoitustehtävät
Lähiopetus
Etäopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Employer connections
–
Exam schedules
Toteutus ei sisällä tenttiä
International connections
–
Completion alternatives
–
Student workload
Opettajavetoisten tapaamisten lisäksi toteutuksella on tapaamisten välillä tehtäviä itsenäisiä yksilö- ja pienryhmätehtäviä. Toteutukselle on merkitty myös itsenäiseen työskentelyyn kalenterivarauksia.
Further information
Opintojaksolla hyödynnetään Teams-työtilaa. Tilan käyttö vain Metropolia-tunnuksilla. Toteutukselle ilmoittautuneet lisätään työtilaan.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment methods and criteria
Tehtävät ja oppimistehtävät
Jatkuva arviointi
Osallistuminen
Vertaisarviointi ja opponointi
Itsearviointi
Enrollment
28.11.2022 - 08.01.2023
Timing
17.01.2023 - 16.03.2023
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tero Marin
- Katri Myllylä
Teacher in charge
Tero Marin
Groups
-
KXE21S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.
Content
- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Enrollment
01.12.2021 - 09.01.2022
Timing
18.01.2022 - 10.03.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Design
Teachers
- Tero Marin
- Katri Myllylä
Teacher in charge
Tero Marin
Groups
-
KXE20S1DMDigital Design
Objective
Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.
Content
- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.