Skip to main content

Advanced Studies in ProgrammingLaajuus (5 cr)

Code: KX00ED40

Credits

5 op

Objective

The student will be able to identify the most common programming tools used to develop XR applications and to select the most appropriate tools for the purpose. The student is able to implement demanding functionalities in XR applications using programming tools.

Content

During the course, the student expands their programming skills acquired during the course Programming.

- Most common programming tools for XR applications
- Most common programming tools for game engines
- Programming of more demanding functionalities

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to program his / her own XR applications using programming tools and environments sensibly.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to create high-quality own XR applications using professional programming tools and environments. He is able to compare different technical solutions and apply the ones best suited to his own needs.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the basics of programming as well as programming tools and environments.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

26.09.2024 - 11.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 18

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE22S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Content

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

28.09.2023 - 13.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE21S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Content

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Enrollment

02.05.2022 - 04.09.2022

Timing

29.09.2022 - 14.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Turkka Loimisto
Teacher in charge

Turkka Loimisto

Groups
  • KXE20S1XR
    XR Design

Objective

Opiskelija tunnistaa XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut ja osaa valita näistä tarkoitukseensa sopivimman. Opiskelija osaa toteuttaa vaativia XR-sovelluksissa tarvittavia toiminnallisuuksia ohjelmointityökaluja käyttäen.

Content

Opintojaksolla syvennetään Ohjelmointi-kurssilla hankittua ohjelmointiosaamista

- XR-sovelluksissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- pelimoottoreissa yleisimmin käytettävät ohjelmointityökalut
- vaativampien toiminnallisuuksien ohjelmointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida omia XR-sovelluksia käyttäen järkevästi ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa luoda laadukkaita omia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisesti ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Hän osaa vertailla erilaisia teknisiä ratkaisutapoja ja soveltaa niistä parhaiten sopivia omiin tarpeisiinsa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmoinnin työkaluja ja ympäristöjä.