Skip to main content

Sponsorship and Cooperation with CompaniesLaajuus (5 cr)

Code: KU00EI39

Credits

5 op

Objective

On completion of the course the student can
- perceive sponsorship and other forms of industry cooperation as part of the marketing strategy
- identify current phenomena
- set objectives for cooperation
- apply target group thinking
- position themselves as sponsors and sponsees
- choose mutually appropriate forms of cooperation that benefit both parties
- evaluate the results of cooperation

Content

- Key concepts of sponsorship and industry cooperation
- Defining cooperation, setting goals and measuring
- Creating value for sponsorship and corporate social responsibility
- Sponsorship strategy
- Collaboration risk management

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to describe the key industry concepts and recognize current phenomena. They are able to design sponsorship and other business strategy. They can name the risks of business cooperation. The student is able to choose indicators for evaluating cooperation.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to describe the key industry concepts and recognize current phenomena. They can design sponsorship and other business strategy, taking into account the values and goals of both parties. They can apply target group thinking. The student is able to evaluate the economic value of cooperation. They can design risk management in business cooperation. The student is able to choose indicators for evaluating cooperation. The student can analyze what they have learned.

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to describe the key industry concepts and recognize current phenomena. They can design sponsorship and other business strategy, taking into account the business environment, values and goals of both parties. They are able to position cooperation as part of integrated marketing communications. They can apply target group thinking. The student is able to evaluate the economic value of cooperation. They can design risk management in business cooperation. The student is able to choose indicators for evaluating cooperation. The student can analyze what they have learned.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to describe the key industry concepts and recognize current phenomena. They are able to design sponsorship and other business strategy. They can name the risks of business cooperation. The student is able to choose indicators for evaluating cooperation.

Enrollment

27.11.2023 - 17.12.2023

Timing

18.03.2024 - 13.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Cultural Management
Teachers
  • Elina Leppälä
  • Tytti Huhtaniska
Teacher in charge

Leena Björkqvist

Groups
  • KXB22S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön muodot osaksi markkinoinnin strategiaa
- tunnistaa alan ajankohtaiset ilmiöt
- asettaa yhteistyölle tavoitteita
- soveltaa kohderyhmäajattelua
- asettua sekä sponsorin että sponsoroitavan asemaan
- valita määrätylle kohteelle sopivia yhteistyön muotoja molempia osapuolia hyödyttävästi
- arvioida yhteistyön tuloksia

Content

- Sponsoroinnin ja yritysyhteistyön keskeiset käsitteet
- Yhteistyön määrittely, tavoitteiden asettaminen ja mittaaminen
- Sponsoroinnin arvonluonti ja yhteiskuntavastuu
- Sponsoroinnin strategia
- Yhteistyön riskienhallinta

Materials

Alaja, E & Forssell, C. 2004. Tarinapeliä – Sponsoroinnin käsikirja. Suomen urheilumuseon säätiö ja Mainostajien liitto.

Valanko, E. 2009. Sponsorointi, yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.

Teaching methods

Luennot
Opetuskeskustelut
Harjoitustehtävät

Student workload

Lähiopetusta 50%
Itsenäistä työskentelyä 50%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida, mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja analysoida ajankohtaisia ilmiöitä. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten toimintaympäristön, arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa asemoida yhteistyön osaksi integroitua markkinointiviestintää. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Assessment methods and criteria

100% läsnäolo
Harjoitustehtävät
Ajoissa palautetut tehtävät

Enrollment

28.11.2022 - 18.12.2022

Timing

13.03.2023 - 21.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 40

Degree programmes
  • Cultural Management
Teachers
  • Elina Leppälä
  • Tytti Huhtaniska
Teacher in charge

Leena Björkqvist

Groups
  • KXB21S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön muodot osaksi markkinoinnin strategiaa
- tunnistaa alan ajankohtaiset ilmiöt
- asettaa yhteistyölle tavoitteita
- soveltaa kohderyhmäajattelua
- asettua sekä sponsorin että sponsoroitavan asemaan
- valita määrätylle kohteelle sopivia yhteistyön muotoja molempia osapuolia hyödyttävästi
- arvioida yhteistyön tuloksia

Content

- Sponsoroinnin ja yritysyhteistyön keskeiset käsitteet
- Yhteistyön määrittely, tavoitteiden asettaminen ja mittaaminen
- Sponsoroinnin arvonluonti ja yhteiskuntavastuu
- Sponsoroinnin strategia
- Yhteistyön riskienhallinta

Materials

Alaja, E & Forssell, C. 2004. Tarinapeliä – Sponsoroinnin käsikirja. Suomen urheilumuseon säätiö ja Mainostajien liitto.

Valanko, E. 2009. Sponsorointi, yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.

Teaching methods

Luennot
Opetuskeskustelut
Harjoitustehtävät

Student workload

Lähiopetusta 50%
Itsenäistä työskentelyä 50%

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida, mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja analysoida ajankohtaisia ilmiöitä. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten toimintaympäristön, arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa asemoida yhteistyön osaksi integroitua markkinointiviestintää. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Assessment methods and criteria

100% läsnäolo
Harjoitustehtävät

Enrollment

29.11.2021 - 19.12.2021

Timing

14.03.2022 - 22.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Cultural Services and Music

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 40

Degree programmes
  • Cultural Management
Teachers
  • Tytti Huhtaniska
  • Annakaisa Anttila
Teacher in charge

Leena Björkqvist

Groups
  • KXB20S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön muodot osaksi markkinoinnin strategiaa
- tunnistaa alan ajankohtaiset ilmiöt
- asettaa yhteistyölle tavoitteita
- soveltaa kohderyhmäajattelua
- asettua sekä sponsorin että sponsoroitavan asemaan
- valita määrätylle kohteelle sopivia yhteistyön muotoja molempia osapuolia hyödyttävästi
- arvioida yhteistyön tuloksia

Content

- Sponsoroinnin ja yritysyhteistyön keskeiset käsitteet
- Yhteistyön määrittely, tavoitteiden asettaminen ja mittaaminen
- Sponsoroinnin arvonluonti ja yhteiskuntavastuu
- Sponsoroinnin strategia
- Yhteistyön riskienhallinta

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida, mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja analysoida ajankohtaisia ilmiöitä. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten toimintaympäristön, arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa asemoida yhteistyön osaksi integroitua markkinointiviestintää. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.