Siirry suoraan sisältöön

Sponsorointi ja yritysyhteistyö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00EI39-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 18.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.03.2023 - 21.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
30 - 40
Koulutus
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Elina Leppälä
Tytti Huhtaniska
Vastuuopettaja
Leena Björkqvist
Ryhmät
KXB21S1
Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KU00EI39
Toteutukselle KU00EI39-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön muodot osaksi markkinoinnin strategiaa
- tunnistaa alan ajankohtaiset ilmiöt
- asettaa yhteistyölle tavoitteita
- soveltaa kohderyhmäajattelua
- asettua sekä sponsorin että sponsoroitavan asemaan
- valita määrätylle kohteelle sopivia yhteistyön muotoja molempia osapuolia hyödyttävästi
- arvioida yhteistyön tuloksia

Sisältö

- Sponsoroinnin ja yritysyhteistyön keskeiset käsitteet
- Yhteistyön määrittely, tavoitteiden asettaminen ja mittaaminen
- Sponsoroinnin arvonluonti ja yhteiskuntavastuu
- Sponsoroinnin strategia
- Yhteistyön riskienhallinta

Työmuodot

Luennot
Opetuskeskustelut
Harjoitustehtävät

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Alaja, E & Forssell, C. 2004. Tarinapeliä – Sponsoroinnin käsikirja. Suomen urheilumuseon säätiö ja Mainostajien liitto.

Valanko, E. 2009. Sponsorointi, yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetusta 50%
Itsenäistä työskentelyä 50%

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

100% läsnäolo
Harjoitustehtävät

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida, mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja analysoida ajankohtaisia ilmiöitä. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten toimintaympäristön, arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa asemoida yhteistyön osaksi integroitua markkinointiviestintää. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.

Siirry alkuun