Sponsorointi ja yritysyhteistyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00EI39-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 30 - 40
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Ryhmät
-
KXB23S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- KU00EI39
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 29 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 20.03.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 27.03.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 03.04.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 10.04.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 24.04.2025 klo 09:15 - 15:00 (5 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 08.05.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 15.05.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
To 22.05.2025 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Sponsorointi ja yritysyhteistyö KU00EI39-3004 |
AR304
Oppimistila Venue
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön muodot osaksi markkinoinnin strategiaa
- tunnistaa alan ajankohtaiset ilmiöt
- asettaa yhteistyölle tavoitteita
- soveltaa kohderyhmäajattelua
- asettua sekä sponsorin että sponsoroitavan asemaan
- valita määrätylle kohteelle sopivia yhteistyön muotoja molempia osapuolia hyödyttävästi
- arvioida yhteistyön tuloksia
Sisältö
- Sponsoroinnin ja yritysyhteistyön keskeiset käsitteet
- Yhteistyön määrittely, tavoitteiden asettaminen ja mittaaminen
- Sponsoroinnin arvonluonti ja yhteiskuntavastuu
- Sponsoroinnin strategia
- Yhteistyön riskienhallinta
Oppimateriaalit
Alaja, E & Forssell, C. 2004. Tarinapeliä – Sponsoroinnin käsikirja. Suomen urheilumuseon säätiö ja Mainostajien liitto.
Valanko, E. 2009. Sponsorointi, yhteistyökumppanuus strategisena voimana. Talentum.
Opetusmenetelmät
Luennot
Opetuskeskustelut
Harjoitustehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta 50%
Itsenäistä työskentelyä 50%
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida, mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä alan keskeiset käsitteet ja analysoida ajankohtaisia ilmiöitä. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian huomioiden molempien osapuolten toimintaympäristön, arvomaailman ja tavoitteet. Hän osaa asemoida yhteistyön osaksi integroitua markkinointiviestintää. Hän osaa soveltaa kohderyhmäajattelua. Opiskelija osaa arvioida mistä yhteistyön taloudellinen arvo muodostuu. Hän osaa suunnitella yritysyhteistyön riskienhallintaa. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen. Opiskelija osaa analysoida oppimaansa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata alan keskeiset käsitteet ja tunnistaa ajankohtaiset ilmiöt. Hän osaa suunnitella sponsoroinnin ja muun yritysyhteistyön strategian. Hän osaa nimetä yritysyhteistyön riskejä. Opiskelija osaa valita mittareita yhteistyön arvioimiseen.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
100% läsnäolo
Harjoitustehtävät
Ajoissa palautetut tehtävät