Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi 1Laajuus (5 op)

Tunnus: KM00FM56

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat tunnistavat ohjelmoinnin merkityksen palveluiden, tuotteiden ja sisällön tuotannossa tietoyhteiskunnassa. Opiskelijat pystyvät tuottamaan ja muokkaamaan XR-sovellusten vaatimia toiminnallisuuksia ja ymmärtävät ohjelmoinnin merkityksen sovelluskehityksessä.

Sisältö

Kurssi esittelee ohjelmoinnin merkityksen ja tarjoaa pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavat perustoiminnot.

- Ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- Ohjelmoinnin merkitys XR-teknologiassa
- Ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoiminnallisuuksien ohjelmointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on perehtynyt ohjelmointiin ja tuntee ohjelmointityökalut ja -ympäristöt. Opiskelija pystyy ohjelmoimaan omia XR-sovelluksiaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Luo korkealaatuisia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisia ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Pystyy vertailemaan erilaisia teknisiä ratkaisuja ja soveltamaan parhaiten omiin tarpeisiinsa sopivia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.