Ohjelmointi 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00FM56-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.05.2025 - 24.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
-
10.09.2025 - 24.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 24
- Koulutus
- XR Design
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXJ24S1XR Design, päivä
- Opintojakso
- KM00FM56
Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 73 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 10.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 11.09.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 12.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 15.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 17.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 18.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 22.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 24.09.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Programming 1 KM00FM56-3001 |
AR454
Digitila Rotation
|
Tavoitteet
Opiskelijat tunnistavat ohjelmoinnin merkityksen palveluiden, tuotteiden ja sisällön tuotannossa tietoyhteiskunnassa. Opiskelijat pystyvät tuottamaan ja muokkaamaan XR-sovellusten vaatimia toiminnallisuuksia ja ymmärtävät ohjelmoinnin merkityksen sovelluskehityksessä.
Sisältö
Kurssi esittelee ohjelmoinnin merkityksen ja tarjoaa pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavat perustoiminnot.
- Ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- Ohjelmoinnin merkitys XR-teknologiassa
- Ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoiminnallisuuksien ohjelmointi
Aika ja paikka
[see ENG]
Oppimateriaalit
[see ENG]
Opetusmenetelmät
[see ENG]
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
[see ENG]
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
[see ENG]
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
[see ENG]
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on perehtynyt ohjelmointiin ja tuntee ohjelmointityökalut ja -ympäristöt. Opiskelija pystyy ohjelmoimaan omia XR-sovelluksiaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Luo korkealaatuisia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisia ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Pystyy vertailemaan erilaisia teknisiä ratkaisuja ja soveltamaan parhaiten omiin tarpeisiinsa sopivia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
[see ENG]