Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00FM56-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 24.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
10.09.2025 - 24.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 24
Koulutus
XR Design
Opettajat
Turkka Loimisto
Vastuuopettaja
Turkka Loimisto
Ryhmät
KXJ24S1
XR Design, päivä
Opintojakso
KM00FM56

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 73 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 10.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
To 11.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Pe 12.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ma 15.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ke 17.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
To 18.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ma 22.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Ke 24.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Programming 1 KM00FM56-3001
AR454 Digitila Rotation
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelijat tunnistavat ohjelmoinnin merkityksen palveluiden, tuotteiden ja sisällön tuotannossa tietoyhteiskunnassa. Opiskelijat pystyvät tuottamaan ja muokkaamaan XR-sovellusten vaatimia toiminnallisuuksia ja ymmärtävät ohjelmoinnin merkityksen sovelluskehityksessä.

Sisältö

Kurssi esittelee ohjelmoinnin merkityksen ja tarjoaa pelimoottoreissa ja XR-ympäristöissä tarvittavat perustoiminnot.

- Ohjelmointi osana tietoyhteiskuntaa
- Ohjelmoinnin merkitys XR-teknologiassa
- Ohjelmointi pelimoottoreissa
- XR-sovellusten perustoiminnallisuuksien ohjelmointi

Aika ja paikka

[see ENG]

Oppimateriaalit

[see ENG]

Opetusmenetelmät

[see ENG]

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

[see ENG]

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

[see ENG]

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

[see ENG]

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on perehtynyt ohjelmointiin ja tuntee ohjelmointityökalut ja -ympäristöt. Opiskelija pystyy ohjelmoimaan omia XR-sovelluksiaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Luo korkealaatuisia XR-sovelluksia käyttäen ammattimaisia ohjelmointityökaluja ja -ympäristöjä. Pystyy vertailemaan erilaisia teknisiä ratkaisuja ja soveltamaan parhaiten omiin tarpeisiinsa sopivia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ohjelmoinnin perusteet sekä ohjelmointityökalut ja -ympäristöt.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

[see ENG]

Siirry alkuun