Pelimoottorit 2Laajuus (10 op)
Tunnus: KM00FM53
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelijat syventävät osaamistaan pelimoottoreiden käytössä, keskittyen interaktioiden ohjelmointiin ja toiminnallisten sovellusten rakentamiseen.
Sisältö
Kurssi keskittyy ohjelmointiin ja interaktioiden rakentamiseen pelimoottorilla.
- Interaktiivisuuden toteuttaminen ohjelmoinnin ja pelimoottorin työkalujen avulla
- Assettien ja kohtausten hallinta
- Julkaisualustat
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Tuntee eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuudet ja rajoitukset sekä alan tulevaisuudennäkymät. On ideoinut ja toteuttanut oman XR-projektinsa aikataulussa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Toteuttaa XR-sovelluksia eri alustoille käyttäen pelimoottoreita ja alan ohjelmistoja. Hallitsee eri XR-teknologioiden ja ekosysteemien mahdollisuudet ja rajoitukset sekä alan tulevaisuudennäkymät. On ideoinut, hallinnoinut ja toteuttanut omat XR-projektinsa ammattimaisesti ja aikataulussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee pelimoottoreiden perustyötavat ja pystyy tuottamaan perustason interaktiivisia sovelluksia.