Siirry suoraan sisältöön

3D-grafiikka, polygonimallinnus ja animaatioLaajuus (15 op)

Tunnus: KM00FM44

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan ja animaation peruskäsitteet ja terminologian sekä on perehtynyt mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, renderoinnin ja animaation perusteisiin. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmistolla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä on tutustunut 3D-mallien tuomiseen reaaliaikaisiin renderointimoottoreihin.

Sisältö

- 3D-grafiikan ja animaation terminologia ja sovellukset
- Mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderoi korkealaatuisia kuvia ja animaatioita. Opiskelija pystyy tuottamaan 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan käsitteet ja terminologian ja soveltaa luovasti mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin työkaluja. Opiskelija pystyy tuottamaan korkealaatuista 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

10.09.2024 - 05.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 18

Koulutus
  • XR Design
Opettaja
  • Markku Luotonen
Vastuuopettaja

Markku Luotonen

Ryhmät
  • KXJ24S1
    XR Design, päivä

Tavoitteet

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan ja animaation peruskäsitteet ja terminologian sekä on perehtynyt mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, renderoinnin ja animaation perusteisiin. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmistolla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä on tutustunut 3D-mallien tuomiseen reaaliaikaisiin renderointimoottoreihin.

Sisältö

- 3D-grafiikan ja animaation terminologia ja sovellukset
- Mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderoi korkealaatuisia kuvia ja animaatioita. Opiskelija pystyy tuottamaan 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan käsitteet ja terminologian ja soveltaa luovasti mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin työkaluja. Opiskelija pystyy tuottamaan korkealaatuista 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.