3D-grafiikka, polygonimallinnus ja animaatioLaajuus (15 op)
Tunnus: KM00FM44
Laajuus
15 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan ja animaation peruskäsitteet ja terminologian sekä on perehtynyt mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, renderoinnin ja animaation perusteisiin. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmistolla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä on tutustunut 3D-mallien tuomiseen reaaliaikaisiin renderointimoottoreihin.
Sisältö
- 3D-grafiikan ja animaation terminologia ja sovellukset
- Mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderoi korkealaatuisia kuvia ja animaatioita. Opiskelija pystyy tuottamaan 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan käsitteet ja terminologian ja soveltaa luovasti mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin työkaluja. Opiskelija pystyy tuottamaan korkealaatuista 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
10.09.2024 - 05.12.2024
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 18
Koulutus
- XR Design
Opettaja
- Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Markku Luotonen
Ryhmät
-
KXJ24S1XR Design, päivä
Tavoitteet
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan ja animaation peruskäsitteet ja terminologian sekä on perehtynyt mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, renderoinnin ja animaation perusteisiin. Opiskelija osaa jälkikäsitellä 3D-ohjelmistolla tuotettuja kuvia ja animaatioita sekä on tutustunut 3D-mallien tuomiseen reaaliaikaisiin renderointimoottoreihin.
Sisältö
- 3D-grafiikan ja animaation terminologia ja sovellukset
- Mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen ja renderoinnin menetelmät
- 3D-animaation peruskäsitteet, työkalut ja menetelmät
- 3D-animaation renderointi ja jälkikäsittely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian sekä mallintaa, teksturoi, valaisee ja renderoi korkealaatuisia kuvia ja animaatioita. Opiskelija pystyy tuottamaan 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-grafiikan käsitteet ja terminologian ja soveltaa luovasti mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin työkaluja. Opiskelija pystyy tuottamaan korkealaatuista 3D-sisältöä eri julkaisukanaviin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-grafiikan peruskäsitteet ja terminologian ja osaa mallinnuksen, teksturoinnin, valaistuksen, animaation ja renderoinnin perusteet.