Marketing AnalyticsLaajuus (5 cr)
Code: LD00EH81
Credits
5 op
Objective
After completing the course, the student will understand the importance of using analytics in data-driven marketing.
The student will be able to analyse company operations and customer relationships based on information from various sources.
The student will be able to plan marketing activities based on analytics data.
Content
- Utilisation of analytics in marketing
- Utilisation of e-business tools in analytics
- Different sources of marketing information
- The ethical persperctives in data collection and utilization
Prerequisites
Marketing, Developing Marketing Communications and Marketing Research or equivalent competences
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M1LXD22S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Luennot Myyrmäen kampuksella
Vierailijaluennot etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina
Teaching methods
Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Exam schedules
Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe
Completion alternatives
Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä
Further information
Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Vierailijaluennoitsijat etäluentoina, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista + raportit
Etukäteis- ja kotitehtävät
Tunnilla tehtävät ryhmätehtävät
Artikkelin lukeminen ja & videoreferaatin tuottaminen
Palauteet artikkelien esittelyvideoihin
Google Analytics-sertifikaatin suoritus
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M2LXD22S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Luennot Myyrmäen kampuksella
Vierailijaluennot etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina
Teaching methods
Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Exam schedules
Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe
Completion alternatives
Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä
Further information
Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Vierailijaluennoitsijat etäluentoina, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista + raportit
Etukäteis- ja kotitehtävät
Tunnilla tehtävät ryhmätehtävät
Artikkelin lukeminen ja & videoreferaatin tuottaminen
Palauteet artikkelien esittelyvideoihin
Google Analytics-sertifikaatin suoritus
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M1LXD21S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Luennot Myyrmäen kampuksella
Osa vierailijaluennoista etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina
Teaching methods
Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)
Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna arvosanan saamiseksi
Employer connections
Kolme vierailijaluennoitsijaa
Exam schedules
Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe
Completion alternatives
Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä
Further information
Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
3 vierailijaluennoitsijaa, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista - raportit max 3 x 10p
3 tunnilla tehtävää lyhyttä ryhmätehtävää - max 3 x 10p
2 lyhyttä (yksilö)kotitehtävää – max 2 x 10p
1 artikkelin lukeminen ja & esittelyvideon tuottaminen 10p
3 palautetta artikkelien esittelyvideoihin 10p
Google Analytics-sertifikaatin suoritus: hyväksytty/hylätty
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M2LXD21S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Luennot Myyrmäen kampuksella
Osa vierailijaluennoista etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina
Teaching methods
Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)
Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna arvosanan saamiseksi
Employer connections
Kolme vierailijaluennoitsijaa
Exam schedules
Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe
Completion alternatives
Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä
Further information
Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
3 vierailijaluennoitsijaa, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista - raportit max 3 x 10p
3 tunnilla tehtävää lyhyttä ryhmätehtävää - max 3 x 10p
2 lyhyttä (yksilö)kotitehtävää – max 2 x 10p
1 artikkelin lukeminen ja & esittelyvideon tuottaminen 10p
3 palautetta artikkelien esittelyvideoihin 10p
Google Analytics-sertifikaatin suoritus: hyväksytty/hylätty
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
19.01.2022 - 11.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M2LXD20S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan osittain verkossa, osittain Myyrmäen kampuksella
Materials
Opettajan oma materiaali, kirjallisuus/artikkelit ja Googlen aineistot
Pyyhtiä, Tomi ym: Digin mitalla 2.0 : verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja, 2017
Sponder, Marshall & Khan, Gohar F.: Digital analytics for marketing, 2018
Teaching methods
Luennot ja työpajat
Itsenäinen opiskelu Google Analytics -sertifikaattitestiä varten
Employer connections
Vierailevat luennoitsijat yrityksistä.
Kurssin aikana suoritetaan Google Analytics Individual Qualification -sertifikaatti.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Google Analytics -sertifikaattikokeen voi suorittaa milloin vain ja uusia rajattoman määrän kertoja.
Completion alternatives
Harjoitustehtävät voi tehdä omatoimisesti, mutta kolmen vierailijaluennon pohdinta vaatii läsnäoloa vierailujen aikana.
Further information
Esitietovaatimuksena: Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustehtävät 60 %
Google Analytics -sertifikaatin suoritus 40 %
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
18.01.2022 - 10.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M1LXD20S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Content
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan osittain verkossa, osittain Myyrmäen kampuksella
Materials
Opettajan oma materiaali, kirjallisuus/artikkelit ja Googlen aineistot
Pyyhtiä, Tomi ym: Digin mitalla 2.0 : verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja, 2017
Sponder, Marshall & Khan, Gohar F.: Digital analytics for marketing, 2018
Teaching methods
Luennot ja työpajat
Itsenäinen opiskelu Google Analytics -sertifikaattitestiä varten
Employer connections
Vierailevat luennoitsijat yrityksistä.
Kurssin aikana suoritetaan Google Analytics Individual Qualification -sertifikaatti.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Google Analytics -sertifikaattikokeen voi suorittaa milloin vain ja uusia rajattoman määrän kertoja.
Completion alternatives
Harjoitustehtävät voi tehdä omatoimisesti, mutta kolmen vierailijaluennon pohdinta vaatii läsnäoloa vierailujen aikana.
Further information
Esitietovaatimuksena: Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustehtävät 60 %
Google Analytics -sertifikaatin suoritus 40 %
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen