Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin analytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH81-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

07.12.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 12.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Maria Paassola

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD21S1_M2
    LXD21S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.

Sisältö

- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset

Aika ja paikka

Luennot Myyrmäen kampuksella
Osa vierailijaluennoista etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina

Opetusmenetelmät

Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)

Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna arvosanan saamiseksi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kolme vierailijaluennoitsijaa

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

3 vierailijaluennoitsijaa, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista - raportit max 3 x 10p
3 tunnilla tehtävää lyhyttä ryhmätehtävää - max 3 x 10p
2 lyhyttä (yksilö)kotitehtävää – max 2 x 10p
1 artikkelin lukeminen ja & esittelyvideon tuottaminen 10p
3 palautetta artikkelien esittelyvideoihin 10p
Google Analytics-sertifikaatin suoritus: hyväksytty/hylätty

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen