Markkinoinnin analytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH81-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ajoitus
16.01.2023 - 12.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
-
LXD21S1_M1LXD21S1_M1
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää analytiikan merkityksen dataohjautuvassa markkinoinnissa sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa ja asiakkuuksia eri tietolähteistä koostetun informaation pohjalta. Opiskelija osaa suunnitella markkinointitoimenpiteitä analytiikan tuottaman tiedon pohjalta. Opiskelija tiedostaa erilaiset datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset näkökulmat.
Sisältö
- Analytiikan hyödyntäminen dataohjautuvassa markkinoinnissa
- Sähköisen liiketoiminnan työkalujen hyödyntäminen analytiikassa
- Markkinoinnin tietolähteet
- Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvät eettiset kysymykset
Aika ja paikka
Luennot Myyrmäen kampuksella
Osa vierailijaluennoista etänä
Sertifikaatin suorittaminen itsenäisesti merkittyinä viikkoina
Opetusmenetelmät
Vuorovaikutteiset luennot
Vierailijaluennot
Lyhyet yksilö- ja ryhmätehtävät
Artikkelireferaatti & vertaisarviointi
Sertifikaatin suoritus (Google Analytics)
Kaikki tehtävät tulee olla suoritettuna arvosanan saamiseksi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kolme vierailijaluennoitsijaa
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä pl. Google Analytics -sertifikaatin loppukoe
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Samat tehtävät kuin varsinaisessa suoritustavassa, mutta ryhmätehtävät palautetaan yksilötehtävinä
Lisätietoja opiskelijoille
Opetus suomeksi, opetusmateriaalit suomeksi ja englanniksi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
3 vierailijaluennoitsijaa, jolloin läsnäolo luennoilla pakollista - raportit max 3 x 10p
3 tunnilla tehtävää lyhyttä ryhmätehtävää - max 3 x 10p
2 lyhyttä (yksilö)kotitehtävää – max 2 x 10p
1 artikkelin lukeminen ja & esittelyvideon tuottaminen 10p
3 palautetta artikkelien esittelyvideoihin 10p
Google Analytics-sertifikaatin suoritus: hyväksytty/hylätty
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op ja Markkinointiviestinnän kehittäminen 5 op tai vastaava osaaminen