Asiakaslähtöisen palvelukokemuksen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: LC00EG85
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja
Sisältö
- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Erkki Alanen
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LC22B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
-
LXC22_MARLXC22_Marketing
-
LC22B_IB_FIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
-
LC22R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LB23KIncoming DD Krems 2nd year students
-
LD22B_L_MIncoming DD Switzerland Marketing
-
LB22S_MIncoming DD Stuttgart Marketing
-
LB22L_FIncoming DD La Rochelle 3rd year students Finance
-
LB22L_BIIncoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
-
LB22L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja
Sisältö
- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
Opetusmenetelmät
Lähiopetusta kampuksella.
Luentoja, harjoitustehtäviä ja itseopiskelua.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutus on suunnattu Metropolian opiskelijoille.
Toteutuksen tarkempi sisältö esitellään ensimmäisellä luentokerralla.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu pisteytettäviin harjoitustehtäviin.
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 20.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Erkki Alanen
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LC21B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
-
LB21L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
-
LB21L_BIIncoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
-
LB21S_MGIncoming DD Stuttgart Management
-
LC21R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LXC21_MARLXC21_Marketing
-
LC21B_IB_FIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
-
LB22KIncoming DD Krems 2nd year students
-
LB21L_FIncoming DD La Rochelle 3rd year students Finance
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja
Sisältö
- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Erkki Alanen
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LXC21_MARLXC21_Marketing
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja
Sisältö
- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 14.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
- Erkki Alanen
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
-
LC20R_MIncoming DD Rennes 3rd year students Marketing
-
LXC20_MARLXC20_MAR
-
LB20L_BIIncoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
-
LB20S_MGIncoming DD Stuttgart Management
-
LB20L_MIncoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
-
LB20L_FIncoming DD La Rochelle 3rd year students Finance
-
LC20B_IB_FIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
-
LC20B_IB_MIncoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja
Sisältö
- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Esitietovaatimukset
Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista