Skip to main content

Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional DevelopmentLaajuus (5 cr)

Code: S000FC97

Credits

5 op

Objective

• The student is able to critically assess and reflect own learning needs across the four competence areas at an advanced practice level.
• The student is able to design, plan and facilitate evidence-based teaching and learning of individuals, and interprofessional teams.
• The student is able to apply and critically evaluate appropriate teaching, learning and assessment methods.
• The student is able to motivate individual learners and teams in clinical areas and in higher education.

Content

Assessment of learning needs
Evidence-based teaching and learning methods
Innovative methods to motivate learners
Fundamentals of simulation pedagogy

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

Fail:
The student does not demonstrate competence in the basic content of the course, and/or there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

16.01.2024 - 25.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
  • Anna Niskanen
  • Jukka Kesänen
  • Anna-Kaisa Partanen
Teacher in charge

Anna-Kaisa Partanen

Groups
  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Objective

• Opiskelija kykenee kriittisesti arvioimaan ja reflektoimaan oppimistarpeitaan neljällä osaamisalueella edistyneellä tasolla.
• Opiskelija kykenee muotoilemaan, suunnittelemaan ja johtamaan näyttöön perustuvaa yksilöiden ja moniammatillisten tiimien opettamista ja oppimista.
• Opiskelija kykenee tarkoituksenmukaisesti käyttämään ja kriittisesti arvioimaan opettamisen, oppimisen ja arvioinnin menetelmiä.
• Opiskelija kykenee motivoimaan yksilöitä ja ryhmiä sekä kliinisessä työssä että korkeakoulutuksessa.

Content

Oppimistarpeiden arviointi
Näyttöön perustuvat opetus- ja oppimismenetelmät
Innovatiiviset, oppijaa motivoivat menetelmät
Simulaatiopedagogiikan perusteet

Location and time

Opintojakso alkaa tammikuussa 2024 -ks opetuspäivät ja ajat OMA:n kalenterista
Opintojakson opetusharjoitelu Myllypurossa tai lähialueella viikolla 11

Materials

Varmistuu opintojakson alkaessa

Teaching methods

- Activating lectures in Zoom
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Opetusharjoittelu
- Itse -ja vertaisarviointi

Employer connections

Opetusharjottelu on pakollinen osasuoritus (2 päivää viikolla 11)

Exam schedules

-

International connections

COIL(Collaborative online international learning) päivä Middlesex University, Lontoo kanssa

Completion alternatives

-

Further information

Opintojakso sisältää opetusharjoittelua (suomeksi tai englanniksi)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment methods and criteria

Itse-ja vertaisarviointi
Hyväksyty/Hylätty