Näyttöön perustuvat opettamis- ja oppimismenetelmät ammatillisen kehittymisen tukena (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FC97-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.01.2025 - 06.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
- Opettajat
- Hanna Aho
- Jukka Kesänen
- Anna-Kaisa Partanen
- Vastuuopettaja
- Anna-Kaisa Partanen
- Ryhmät
-
S2724S6Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK
- Opintojakso
- S000FC97
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 09.01.2025 klo 13:00 - 14:30 (1 t 30 min) |
ZOOM: course info: Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional Development S000FC97-3002 |
|
To 30.01.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
ZOOM: Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional Development S000FC97-3002 |
|
Ma 03.03.2025 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Intensive week, on campus |
MPA5025
Oppimistila
|
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Intensive week, on campus |
MPB5031
Simulaatio, tehohoito
MPB5030 Reflektointitila |
To 06.03.2025 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Intensive week on campus |
MPA6008
Oppimistila
|
Tavoitteet
• Opiskelija kykenee kriittisesti arvioimaan ja reflektoimaan oppimistarpeitaan laajavastuisen hoitotyön rooleissa tutkimus- ja kehittämis-, johtamis- tai opetustehtävissä.
• Opiskelija kykenee muotoilemaan, suunnittelemaan ja johtamaan näyttöön perustuvaa yksilöiden ja moniammatillisten tiimien opettamista ja oppimista.
• Opiskelija kykenee tarkoituksenmukaisesti käyttämään ja kriittisesti arvioimaan opettamisen, oppimisen ja arvioinnin menetelmiä.
• Opiskelija kykenee motivoimaan yksilöitä ja ryhmiä sekä kliinisessä työssä että korkeakoulutuksessa.
Sisältö
Oppimistarpeiden arviointi
Näyttöön perustuvat opetus- ja oppimismenetelmät
Innovatiiviset, oppijaa motivoivat menetelmät
Simulaatiopedagogiikan perusteet
Aika ja paikka
Opintojakso alkaa tammikuussa 2025 -ks opetuspäivät ja ajat OMA:n kalenterista
Opintojakson opetusharjoitelu Myllypurossa tai lähialueella viikolla 10
Oppimateriaalit
Oermann, M. H. (2013). Teaching in Nursing and Role of the Educator: The Complete Guide to Best Practice in Teaching, Evaluation and Curriculum Development. Springer Publishing Company.
Lisäksi alan ajankohtainen kirjallisuus
Opetusmenetelmät
- Aktivoivat luennot zoomissa
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Opetusharjoittelu
- Itse -ja vertaisarviointi
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opetusharjottelu on pakollinen osasuoritus (2 päivää viikolla10)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso sisältää opetusharjoittelua (suomeksi tai englanniksi)
Tekoälyä voi hyödyntää kirjallisten töiden ideoinnissa, mutta sitä ei tule käyttää korvaamaan itse tehtyä ajatus- ja kirjoitustyötä. Itse tuotetun tekstin kieliasun korjaaminen on sallittua, mutta kokonaisten tekstien kirjoituttaminen tekoälyllä ei ole sallittua. Mikäli hyödynnät tekoälyä, sen käyttö tulee kuvata läpinäkyvästi. Tekoälyn käytön ilmoittamatta jättäminen tulkitaan vilpiksi. Hyödyntäessäsi tekoälyä perehdythän Metropolian tekoälyn käytön ohjeistuksiin https://opiskelija.oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9923680 ja otat vastuun ohjeistuksen mukaisesta toiminnasta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itse-ja vertaisarviointi
Hyväksyty/Hylätty