Siirry suoraan sisältöön

Näyttöön perustuvat opettamis- ja oppimismenetelmät ammatillisen kehittymisen tukena (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FC97-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2025 - 06.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 30
Koulutus
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Opettajat
Hanna Aho
Jukka Kesänen
Anna-Kaisa Partanen
Vastuuopettaja
Anna-Kaisa Partanen
Ryhmät
S2724S6
Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK
Opintojakso
S000FC97

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 23 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 09.01.2025 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
ZOOM: course info: Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional Development S000FC97-3002
To 30.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ZOOM: Evidence-based Teaching and Learning Methods to Support Continuous Professional Development S000FC97-3002

Ma 03.03.2025 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Intensive week, on campus
MPA5025 Oppimistila
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Intensive week, on campus
MPB5031 Simulaatio, tehohoito
MPB5030 Reflektointitila
To 06.03.2025 klo 10:00 - 16:00
(6 t 0 min)
Intensive week on campus
MPA6008 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

• Opiskelija kykenee kriittisesti arvioimaan ja reflektoimaan oppimistarpeitaan laajavastuisen hoitotyön rooleissa tutkimus- ja kehittämis-, johtamis- tai opetustehtävissä.
• Opiskelija kykenee muotoilemaan, suunnittelemaan ja johtamaan näyttöön perustuvaa yksilöiden ja moniammatillisten tiimien opettamista ja oppimista.
• Opiskelija kykenee tarkoituksenmukaisesti käyttämään ja kriittisesti arvioimaan opettamisen, oppimisen ja arvioinnin menetelmiä.
• Opiskelija kykenee motivoimaan yksilöitä ja ryhmiä sekä kliinisessä työssä että korkeakoulutuksessa.

Sisältö

Oppimistarpeiden arviointi
Näyttöön perustuvat opetus- ja oppimismenetelmät
Innovatiiviset, oppijaa motivoivat menetelmät
Simulaatiopedagogiikan perusteet

Aika ja paikka

Opintojakso alkaa tammikuussa 2025 -ks opetuspäivät ja ajat OMA:n kalenterista
Opintojakson opetusharjoitelu Myllypurossa tai lähialueella viikolla 10

Oppimateriaalit

Oermann, M. H. (2013). Teaching in Nursing and Role of the Educator: The Complete Guide to Best Practice in Teaching, Evaluation and Curriculum Development. Springer Publishing Company.

Lisäksi alan ajankohtainen kirjallisuus

Opetusmenetelmät

- Aktivoivat luennot zoomissa
- Itsenäinen opiskelu
- Ryhmätyö
- Opetusharjoittelu
- Itse -ja vertaisarviointi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opetusharjottelu on pakollinen osasuoritus (2 päivää viikolla10)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso sisältää opetusharjoittelua (suomeksi tai englanniksi)

Tekoälyä voi hyödyntää kirjallisten töiden ideoinnissa, mutta sitä ei tule käyttää korvaamaan itse tehtyä ajatus- ja kirjoitustyötä. Itse tuotetun tekstin kieliasun korjaaminen on sallittua, mutta kokonaisten tekstien kirjoituttaminen tekoälyllä ei ole sallittua. Mikäli hyödynnät tekoälyä, sen käyttö tulee kuvata läpinäkyvästi. Tekoälyn käytön ilmoittamatta jättäminen tulkitaan vilpiksi. Hyödyntäessäsi tekoälyä perehdythän Metropolian tekoälyn käytön ohjeistuksiin https://opiskelija.oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9923680 ja otat vastuun ohjeistuksen mukaisesta toiminnasta.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Itse-ja vertaisarviointi
Hyväksyty/Hylätty

Siirry alkuun