Skip to main content

Developing Quality of Care, Leading Development Projects and Utilising Service Design in NursingLaajuus (5 cr)

Code: S000FC96

Credits

5 op

Objective

• The student is able to identify a clinically focused question/problem, evaluate feasibility of a project and to advocate understanding and improving advanced level of care in a sustainable manner.
• The student is able to lead processes to improve patient safety and quality of care utilising service design approaches.
• The student is able to apply quality improvement and project management methods and tools in a meaningful way.

Content

Feasibility evaluation of a project
Sustainable quality improvement
Leading change and utilising service design
Application of project management methods and tools

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, good (3)

The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.

Assessment criteria, approved/failed

Fail:
The student does not demonstrate competence in the basic content of the course, and/or there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.

Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

16.01.2024 - 25.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

10 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
  • Marianne Pitkäjärvi
  • Pamela Spokes
Teacher in charge

Marianne Pitkäjärvi

Groups
  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Objective

• Opiskelija kykenee tunnistamaan kliinisen kysymyksen/ongelman, arvioimaan projektin toteuttamiskelpoisuuden ja kestävällä tavalla puhumaan laajavastuisen hoitotyön ymmärtämisen ja laadun parantamisen puolesta.
• Opiskelija kykenee johtamaan potilasturvallisuuteen ja hoidon laatuun liittyviä prosesseja hyödyntämällä palvelumuotoilun menetelmiä.
• Opiskelija kykenee soveltamaan laadun parantamisen ja projektihallinnon menetelmiä ja työkaluja mielekkäällä tavalla.

Content

Projektin toteuttamiskelpoisuuden arviointi
Kestävä laadun parantaminen
Muutoksen johtaminen ja palvelumuotoilun hyödyntäminen
Projektihallinnon menetelmien ja työkalujen käyttö

Teaching methods

Vuorovaikutteinen opetus verkossa
Hybridiopetus kampukselta maaliskuussa

Employer connections

n/a

Student workload

16 hours of contact teaching
119 hours of independent study

Further information

As part of the Metropolia UAS strategy, we use an electronic course feedback system. This provides an opportunity for you to feedback on different aspects of the course through a series of pre-set questions and qualitative comments. Approximately two weeks before the end of the course, you will receive an automated invitation via your Metropolia email account to complete your evaluation online.
Please take the time to complete as your feedback is important. It informs ongoing developments to individual courses to ensure that the learning needs and expectations of the School of Health Care student community are met to a high standard.
To strengthen the feedback cycle, a report summarizing the course lead’s reflections on your feedback will be sent to you after the online evaluation survey has closed.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.