Skip to main content

Sustainable Leadership and ManagementLaajuus (5 cr)

Code: S000FC92

Credits

5 op

Objective

The student is able to master the fundamentals of health economics and its link to sustainability. Acquire skills to work and collaborate with various stakeholders in Private-Public Partnerships. Design sustainable and effective models of health care management.

Content

• Core concepts of health economics and sustainability in leadership and management
• Private – public partnerships
• Multi-stakeholders, project management and boundary work

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student displays competence to deal with the basic content of the study unit but lacks competence in independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace.

Assessment criteria, good (3)

The student fulfils the requirements for the study unit well. S/he displays competence in active data acquisition and is able to interpret the key features of the data to a clinical setting. The student has the ability to analyse the acquired knowledge and to apply it to the context of workplace.

Assessment criteria, excellent (5)

The student displays broad and versatile competence in the content of the study unit. S/he has great competence in targeted data acquisition. The student’s ability to make decisions shows independent thinking, responsible actions and leadership skills. The ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace is creative and versatile.

Assessment criteria, approved/failed

Fail:
The student is not proficient in the basic content of the study unit (competence evaluation). Also, independent data acquisition, interpretation and the ability to apply the acquired knowledge to the context of workplace has shortcomings.

Enrollment

06.05.2024 - 30.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
  • Tricia Cleland Silva
  • Jukka Kesänen
Teacher in charge

Tricia Cleland Silva

Groups
  • S2724S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Objective

Opiskelija hallitsee terveystaloustieteen perusteet ja niiden yhteydet kestävään kehitykseen. Osaa työskennellä elinkaarimallin sidosryhmien kanssa. Osaa suunnitella kestäviä ja vaikuttavia terveydenhuollon lähijohtamisen malleja.

Content

• Terveystaloustieteen keskeiset käsitteet ja kestävän kehityksen johtaminen
• Elinkaarimalli
• Sidosryhmät, projektin johtaminen ja rajapintatyöskentely

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

04.04.2024 - 15.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Health Care

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Seats

10 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Teachers
  • Marianne Pitkäjärvi
  • Tricia Cleland Silva
Teacher in charge

Tricia Cleland Silva

Groups
  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Objective

Opiskelija hallitsee terveystaloustieteen perusteet ja niiden yhteydet kestävään kehitykseen. Osaa työskennellä elinkaarimallin sidosryhmien kanssa. Osaa suunnitella kestäviä ja vaikuttavia terveydenhuollon lähijohtamisen malleja.

Content

• Terveystaloustieteen keskeiset käsitteet ja kestävän kehityksen johtaminen
• Elinkaarimalli
• Sidosryhmät, projektin johtaminen ja rajapintatyöskentely

Location and time

4.4.2024 10.00 - 12.00
9.4.2024 10.00 - 12.00
18.4.2024 10.00 - 12.00
23.4.2024 13.00 - 15.30

Teaching methods

Interactive online teaching
Independent study

Employer connections

n/a

Student workload

12 hours of contact teaching
123 hours of independent study

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.