Kestävä johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FC92-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.05.2025 - 31.08.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 23.10.2025 - 14.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 23.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Sustainable Leadership and Management S000FC92-3003 |
|
To 30.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Sustainable Leadership and Management S000FC92-3003 |
|
To 13.11.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Sustainable Leadership and Management S000FC92-3003 |
|
Ti 25.11.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Sustainable Leadership and Management S000FC92-3003 |
|
Ti 02.12.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Sustainable Leadership and Management S000FC92-3003 |
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee terveystaloustieteen perusteet ja niiden yhteydet kestävään kehitykseen. Osaa työskennellä elinkaarimallin sidosryhmien kanssa. Osaa suunnitella kestäviä ja vaikuttavia terveydenhuollon lähijohtamisen malleja.
Sisältö
• Terveystaloustieteen keskeiset käsitteet ja kestävän kehityksen johtaminen
• Elinkaarimalli
• Sidosryhmät, projektin johtaminen ja rajapintatyöskentely
Työmuodot
Luennot ja työpajatyöskentely
Itsenäinen ja pati/pienryhmätyöskentely
Tehtävät
Aika ja paikka
Webinaarit Zoomissa (15 h):
23.10.2025 9-12 Kurssi alkaa
30.10.2025 9-12
13.11.2025 9-12
25.11.2025 9-12
12.12.2025 9-12 Kurssi päättyy
Itsenäinen työskentely 120 h.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Esitellään kurssin alussa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainväliset yhteydet
Virtuaalivaihto Tallinnan oppilaitoksen kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Katso yllä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät sisältävät erilliset oppimistavoitteiden pohjalta luodut arviointimatriisit. Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu numeerisesti (0–5) arvioitavien tehtävien keskiarvosta.
Arviointikriteerien viitekehys:
Arviointikriteerit - tyydyttävä, erittäin tyydyttävä (1–2)
• Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit - hyvä, erittäin hyvä (3–4)
• Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
• Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.