Asiakasanalytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-YL00CN96-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 20.11.2024 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.03.2025 - 22.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Opintojakso
- C-10126-YL00CN96
Tavoitteet
Opiskelija - osaa tunnistaa asiakaskokemuksen kannalta tärkeimpiä sisäisiä ja ulkoisia tietolähteitä - osaa yhdistää sisäisistä ja ulkoisista tietolähteistä saatavaa asiakastietoa - osaa muodostaa liiketoimintaa kuvaavia tunnuslukuja asiakasdatasta - osaa toteuttaa asiakasdataan perustuvaa kuvailevaa ja ennustavaa analyysiä
Esitietovaatimukset
Suositeltavaa on, että opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Työmuodot
Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.
Aika ja paikka
20.3.2025 - 22.5.2025. Verkkoluennot to 20.3.2025, to 10.4.2025, to 8.5.2025. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.
Kansainväliset yhteydet
Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on 5op = 135 tuntia. Lähiopetus 12 tuntia Itsenäinen opiskelu 50 tuntia Harjoitustyö 50 tuntia Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia Tentti 2 tuntia
Sisällön jaksotus
Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen Asiakasdata osana asiakkuudenhallintajärjestelmää
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö hyväksytty/hylätty Tentti
Arviointiasteikko
1-5