Siirry suoraan sisältöön

3D-projekti, liikkuva kuva (15 op)

Toteutuksen tunnus: KM00ER48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 09.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.02.2022 - 13.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kristian Simolin
Peke Huuhtanen
Vastuuopettaja
Kristian Simolin
Ryhmät
KXE21S13D
3d-animointi ja -visualisointi
Opintojakso
KM00ER48
Toteutukselle KM00ER48-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.

Sisältö

• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.

Siirry alkuun