Special Needs Support in Early Education (5 ECTS)
Code: SX00BO81-3017
General information
- Enrollment
- 03.05.2021 - 16.05.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.10.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Sylvia Hakari
- Satu Hakanen
- Course
- SX00BO81
Location and time
Changes are possible.
13.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Orientaatio &
vammaislainsäädäntö turvaamassa yksilön perusoikeuksia &
erityiskasvatuksen ja vammaistyön palvelun järjestämistä ohjaavat
periaatteet, Sylvia
14.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Inkluusio ja arvot inkluusion taustalla, lapsen
tuki ja varhaiskasvatussuunnitelma, kolmiportainen tuki, Sylvia
26.10.2021 12.45 - 16.00 Myötätuntoinen toimintakulttuuri, positiivinen
pedagogiikka; kiusaamisen ehkäisy varhaiskasvatuksessa,
erityisvarhaiskasvatuksen näkökulma, Satu
28.10.2021 08.30 - 16.00 MPB1045, MPA2030, MPA2022 yhteistyö Kehitysvammatuki 57 ry kanssa (mahdollinen perheiden kampusvierailu)
05.11.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Erityisyyden kohtaaminen ja kokeminen,
haastavat kasvatustilanteet ja yhteistyö perheiden kanssa, Satu
18.11.2021 09.00 - 15.00 Perhetapahtuma kampuksella
22.11.2021 08.30 - 11.45 MPB1005 Tehtävien purku Satu ja Sylvia
10.12.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Tentti
Please note! All students are expected to participate in the orientation lecture, exam and to other lectures active participation is required 75% minimum.
The schedule of Metropolia Open University of Applied Sciences students will be specified later.
Materials
1. The materials will be found later from the OMA workspace.
2. Material for the learning assignments will be given in the orientation
3. Literature for the exam (Electric materials will found from the OMA workspace later):
Pihlaja, P. (2008). ´Behave yourself!´ Examining meanings assigned to children with socio-emotional difficulties. Disability & Society Vol.
23, No. 1, January 2008, 5–15
AND
Syrjämäki, M., Sajaniemi, N., Suhonen, E., Alijoki, A., & Nislin, M. (2017). Enhancing Peer Interaction: An Aspect of a High Quality Learning Environment in Finnish Early Childhood Special Education. European journal of special needs education., 32(3), 377-390.
AND
Juliene Madureira Ferreira, Marita Mäkinen & Katia de Souza Amorim (2018): Reflecting on Inclusion in Early Childhood Education: Pedagogical Practice, School Space and Peer Interaction
Journal of Early Childhood Education Research
Volume 7 Issue 1 2018, 25–52
AND
National Core Curriculum for Early Childhood Education and Care, Chapter 5
Employer connections
-
Exam schedules
10.12.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Tentti EXAM
Re-exam dates will be announced in orientation. Registration for the re-exam: satu.hakanen@metropolia.fi
International connections
-
Completion alternatives
According to the APL-system
Evaluation methods and criteria
assesment scale 0-5
Both the exam and the assignments affect the grade
Details in the beginnig of the course
Student workload
5 h x 27 h , total 135 h
Content scheduling
Lectures and assignments, which are done independently during the course. The tasks are reviewed together. Possible study visit.
The course ends to exam.
Teaching methods
activating lecture
discussions
peer learning
independent learning
exam
assignments
study visit
participation to a family event
Teaching is either distance or contact teaching,
according to current recommendations.
It will be announced before the start of the course.
Most of the teaching is planned to be organized in contact teaching.
Changes are possible.
Further information
The tuition is both in English and in Finnish.
The lectures are mainly in Finnish, but the materials (lecture and other materials) are in both languages. Students can use the language of their choice.
In case student has prior learning concerning the course RPL application must be done before enrolling the course. If you have any further questions concerning RPL please contact the AHOT teacher of the course.
- In case student has a decision on special support arrangements affecting the course student needs to contact the teacher in charge right after enrollment period.
13.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Orientaatio &
vammaislainsäädäntö turvaamassa yksilön perusoikeuksia &
erityiskasvatuksen ja vammaistyön palvelun järjestämistä ohjaavat
periaatteet, Sylvia
14.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Inkluusio ja arvot inkluusion taustalla, lapsen
tuki ja varhaiskasvatussuunnitelma, kolmiportainen tuki, Sylvia
26.10.2021 12.45 - 16.00 Myötätuntoinen toimintakulttuuri, positiivinen
pedagogiikka; kiusaamisen ehkäisy varhaiskasvatuksessa,
erityisvarhaiskasvatuksen näkökulma, Satu
28.10.2021 08.30 - 16.00 MPB1045, MPA2030, MPA2022 yhteistyö Kehitysvammatuki 57 ry kanssa (mahdollinen perheiden kampusvierailu)
05.11.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Erityisyyden kohtaaminen ja kokeminen,
haastavat kasvatustilanteet ja yhteistyö perheiden kanssa, Satu
18.11.2021 09.00 - 15.00 Perhetapahtuma kampuksella
22.11.2021 08.30 - 11.45 MPB1005 Tehtävien purku Satu ja Sylvia
10.12.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Tentti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Further information
The tuition is both in English and in Finnish.
The lectures are mainly in Finnish, but the materials (lecture and other materials) are in both languages. Students can use the language of their choice.
In case student has prior learning concerning the course RPL application must be done before enrolling the course. If you have any further questions concerning RPL please contact the AHOT teacher of the course.
- In case student has a decision on special support arrangements affecting the course student needs to contact the teacher in charge right after enrollment period.
13.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Orientaatio &
vammaislainsäädäntö turvaamassa yksilön perusoikeuksia &
erityiskasvatuksen ja vammaistyön palvelun järjestämistä ohjaavat
periaatteet, Sylvia
14.10.2021 08.30 - 11.45 MPA5018 Inkluusio ja arvot inkluusion taustalla, lapsen
tuki ja varhaiskasvatussuunnitelma, kolmiportainen tuki, Sylvia
26.10.2021 12.45 - 16.00 Myötätuntoinen toimintakulttuuri, positiivinen
pedagogiikka; kiusaamisen ehkäisy varhaiskasvatuksessa,
erityisvarhaiskasvatuksen näkökulma, Satu
28.10.2021 08.30 - 16.00 MPB1045, MPA2030, MPA2022 yhteistyö Kehitysvammatuki 57 ry kanssa (mahdollinen perheiden kampusvierailu)
05.11.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Erityisyyden kohtaaminen ja kokeminen,
haastavat kasvatustilanteet ja yhteistyö perheiden kanssa, Satu
18.11.2021 09.00 - 15.00 Perhetapahtuma kampuksella
22.11.2021 08.30 - 11.45 MPB1005 Tehtävien purku Satu ja Sylvia
10.12.2021 08.30 - 11.45 MPA4015 Tentti