Siirry suoraan sisältöön

Ihminen eri ikäkausina (3 op)

Toteutuksen tunnus: SJ00BC76-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.05.2014 - 23.05.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2014 - 14.12.2014
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Jalkaterapia (2008-2013)
Toimipiste
Vanha viertotie 23
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Jalkaterapian koulutusohjelma
Opettajat
Elina Wasenius
Vastuuopettaja
Pekka Anttila
Ryhmät
SJ13S1
Jalkaterapian koulutusohjelma
Opintojakso
SJ00BC76
Toteutukselle SJ00BC76-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija on selvillä lapsen kehityksestä eri ikäkausina ja ihmisen elinkaaren eri vaiheista. Opiskelija osaa kuvata eri-ikäisten ihmisten keskeiset alaraajojen ja asentojen ja toimintojen poikkeamat, niiden tutkimisen ja hoitoperiaatteet. Opiskelija osaa kuvata eri-ikäisten asiakkaiden tuomat haasteet jalkaterapialle. Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaiset hoitomenetelmät kasvun ja kehityksen sekä eri-ikäisten toimintakyvyn tueksi. Opiskelija osaa keskeiset kasvuun ja kehitykseen liittyvät asiat alaraajojen osalta sekä ikääntymisen tuomat muutokset alaraajoissa.

Sisältö

Jalkaterapia ihmisen eri ikäkausina
Lasten alaraajojen kehitys ennen syntymää ja syntymän jälkeen
Lapsen kasvun ja kehityksen pääpiirteet
Lapset ja nuoret jalkaterapeutin asiakkaina
Ikääntyneet jalkaterapeutin asiakkaana
Ikääntyneiden jalkaterapiapalvelut
Eri-ikäisten asiakkaiden toimintakyvyn tukeminen
Moniammatillinen yhteistyö eri-ikäisten asiakkaiden hoidossa

Oppimateriaalit

Tunneilla jaettu materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Lähiopetus
Seminaari

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä perustelee valintojaan asiakkaan tarpeista käsin laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi systemaattisesti oman toimintansa edellytyksiä ja seurauksia.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä asianmukaisesti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee erilaisissa tilanteissa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti ja toimii sitoutuneesti ryhmän toimintaa edistäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää hallitusti ammattikäsitteistöä sekä tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen. Opiskelija arvioi ja kehittää systemaattisesti omaa toimintaansa.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti tavoitteiden suunnassa ja soveltaa työmenetelmiä joustavasti ja turvallisesti.

Opiskelija työskentelee ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen ja toimii sitoutuneesti ammatillisia toimintatapoja edistäen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteistöä ja tekee valintoja yhdessä asiakkaan kanssa laaja-alaista tietoperustaa käyttäen muuttuvissa toimintaympäristöissä. Opiskelija arvioi kriittisesti omaa toimintaansa ja tuottaa tietoa toimintaympäristön kehittämiseksi.

Opiskelija toimii erilaisissa toimintaympäristössä itsenäisesti ja ammatillisesti sekä kehittää työ- ja toimintaympäristöä yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Opiskelija toimii ammattieettisesti tilanteiden erityispiirteet huomioon ottaen monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. Hän työskentelee kehittäen ja uudistaen ammattikäytäntöjä ja toimintatapoja.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi
Oppimistehtävävä

Osallistuminen

Siirry alkuun