Markkinointiprosessit ja -ratkaisut terveysalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DR77-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.05.2020 - 17.05.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 18.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Master's Degree Programme in Health Business Management (Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Opettajat
- Tricia Cleland Silva
- HBM YAMK1 Virtuaali
- Vastuuopettaja
- Tricia Cleland Silva
- Ryhmät
-
S1119S6Degree Programme in Health Business Management ylempi
-
L0519S6Degree Programme in Health Business Management ylempi
- Opintojakso
- S000DR77
Tavoitteet
Opiskelija
• ymmärtää asiakassuhteiden roolin kilpailuedun saavuttamisessa
• tuntee organisaatioiden markkinointiprosesseja
• on tiedot ja taidot kehittää, suunnitella ja toteuttaa tapoja, joilla yritykset voivat hankkia ja palvella asiakkaita
• tuntee erilaiset markkinointijärjestelmät
• osaa mitata ja seurata markkinointitoimien vaikutuksia monikanavaisessa ympäristössä
• osaa soveltaa asiakassuhdelähestymistapaa työelämässä.
Sisältö
• Markkinointiprosessit
• Markkinointikanavat
• Markkinointijärjestelmät, -ratkaisut ja -työkalut
• Markkinointitoimien mittaaminen ja seuranta
• Markkinointiprosessien kehittäminen organisaatioissa
Aika ja paikka
25.8. 9.30 - 12.30 Lecture, Myllypuro
25.8. 13.30 - 15.30 Seminar, Myllypuro
26.8. 9.30 - 12.30 Lecture, Myllypuro
26.8. 13.30 - 15.30 Seminar, Myllypuro
27.8. 9 - 12 Lecture, Myllypuro
27.8. 13 - 16 Seminar presentation, Myllypuro
10.10. dead line: video pitch
6.11. dead line: final business plan
Oppimateriaalit
Required readings:
Berkowitz, E. N. (2016). Essentials of healthcare marketing. Jones & Bartlett Publishers.
Other material recommended by the lecturers.
Opetusmenetelmät
Lectures online or in Myllypuro, according the instructions provided by the authorities
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
10.10. dead line: video pitch
6.11. dead line: final business plan
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 hrs, including all course work and online classes
Sisällön jaksotus
The course is based on foundational knowledge of the principles of marketing and their particular application in health care. The course focuses on these principles explore the changing environmental forces that are unique to the healthcare market. Topics covered include the meaning of marketing, elements of successful marketing, and the changing healthcare marketplace.
Learning outcomes:
The students will become familiar with marketing essentials, particularly within the healthcare industry. The students will acquire practical skills in customer relationships, marketing processes, branding, and ways to pitch an original business idea for the healthcare market.
Lisätietoja opiskelijoille
Responsible lecturers:
Dr Tricia Cleland Silva
Alex Atanasova, MSc BA
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student demonstrates interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support their arguments with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The student has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Video pitch, business plan
Lisätiedot
Opetuskieli on englanti
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0 (hylätty) - 5 (erinomainen)
Lisätiedot
Opetuskieli on englanti
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0 (hylätty) - 5 (erinomainen)