Skip to main content

Strategy implementation and action planning (6 ECTS)

Code: LEDS201-2002

General information


Enrollment
11.12.2011 - 08.01.2012
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2012 - 07.05.2012
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 ECTS
RDI portion
1 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Leiritie 1 (PÄIVAAMK)
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Teachers
Kirsti Kehusmaa
Teacher in charge
Kirsti Kehusmaa
Course
LEDS201
No reservations found for implementation LEDS201-2002!

Objective

- Opiskelija ymmärtää strategian merkityksen yrityksen toimintaa ohjaavana suuntana niin yrityksen kuin yksilönkin näkökulmasta
- Opiskelija tunnistaa yrityksen ohjausjärjestelmän rakenteen.
- Opiskelija tuntee strategian muodostamisen ja ennen kaikkea sen käytäntöön viennin työkaluja

- Opiskelija osaa arvioida yrityksen strategiasisältöä ja keskeisiä strategisia valintoja ja laatia ehdotuksia oman toiminta-alueensa strategiseksi kehittämiseksi.
- Opiskelijalla osaa laatia strategiasta toimintasuunnitelman ja viedä sen käytännön toteutukseen.
- Opiskelijalla osaa rakentaa oman toiminta-alueensa ohjausjärjestelmän

Content

- Strategian peruskäsitteet ja strategiaprosessi
- Strategian käytäntöön vieminen
- Tuloskortti ohjausvälineenä
- Organisaatiorakenne ja toimintaprosessit

- Kokoukset osana ohjausjärjestelmää

Materials

Lindroos ja Lohivesi: Onnistu strategiassa, WS Bookwell Oy, 2004

Lähiopetusaineisto

Johnson, Whittington & Scholes: Exploring Strategy, Text & Cases, Prentice Hall, 2011

Teaching methods

Interactive lecture
Problem based learning
Guided assignments

Completion alternatives

Vaihtoehtoinen suoritustapa niille, jotka eivät pääse osallistumaan lähiopetukseen, on opetusmateriaaliin perustuva kirjatentti viikolla 17 sekä kurssiin sisältyvien harjoitustöiden laatiminen.

Student workload

Lähiopetus alkaa keskiviikkona 18.1.2012 kello 11.00. Lähiopetusta toteutetaan viikoilla 3 - 17.

Further information

Opintojakson ensisijainen suoritustapa on lähiopetukseen osallistuminen ja kahden harjoitustyön laatiminen.

Käytännönläheisessä lähiopetuksessa käydään läpi strategiatyön eri vaiheita casejen, esimerkkien ja ongelmaratkaisupohdintojen avulla.

Evaluation scale

0-5

Assessment methods and criteria

Learning assignment
Peer evaluation

Go back to top of page