Strategian toimeenpano ja toiminnan suunnittelu (6 op)
Toteutuksen tunnus: LEDS201-2002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.12.2011 - 08.01.2012
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2012 - 07.05.2012
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1 (PÄIVAAMK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Opettajat
- Kirsti Kehusmaa
- Vastuuopettaja
- Kirsti Kehusmaa
- Ryhmät
-
LE10S1_ESTLE10S1_ESTY
- Opintojakso
- LEDS201
Tavoitteet
- Opiskelija ymmärtää strategian merkityksen yrityksen toimintaa ohjaavana suuntana niin yrityksen kuin yksilönkin näkökulmasta
- Opiskelija tunnistaa yrityksen ohjausjärjestelmän rakenteen.
- Opiskelija tuntee strategian muodostamisen ja ennen kaikkea sen käytäntöön viennin työkaluja
- Opiskelija osaa arvioida yrityksen strategiasisältöä ja keskeisiä strategisia valintoja ja laatia ehdotuksia oman toiminta-alueensa strategiseksi kehittämiseksi.
- Opiskelijalla osaa laatia strategiasta toimintasuunnitelman ja viedä sen käytännön toteutukseen.
- Opiskelijalla osaa rakentaa oman toiminta-alueensa ohjausjärjestelmän
Sisältö
- Strategian peruskäsitteet ja strategiaprosessi
- Strategian käytäntöön vieminen
- Tuloskortti ohjausvälineenä
- Organisaatiorakenne ja toimintaprosessit
- Kokoukset osana ohjausjärjestelmää
Oppimateriaalit
Lindroos ja Lohivesi: Onnistu strategiassa, WS Bookwell Oy, 2004
Lähiopetusaineisto
Johnson, Whittington & Scholes: Exploring Strategy, Text & Cases, Prentice Hall, 2011
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ongelmakeskeinen opetus (PBL)
Ohjatut harjoitukset
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoinen suoritustapa niille, jotka eivät pääse osallistumaan lähiopetukseen, on opetusmateriaaliin perustuva kirjatentti viikolla 17 sekä kurssiin sisältyvien harjoitustöiden laatiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus alkaa keskiviikkona 18.1.2012 kello 11.00. Lähiopetusta toteutetaan viikoilla 3 - 17.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson ensisijainen suoritustapa on lähiopetukseen osallistuminen ja kahden harjoitustyön laatiminen.
Käytännönläheisessä lähiopetuksessa käydään läpi strategiatyön eri vaiheita casejen, esimerkkien ja ongelmaratkaisupohdintojen avulla.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävä
Vertaisarviointi