Not translated (3 ECTS)
Code: KZ30AA03-2000
General information
- Enrollment
- 24.04.2012
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2012 - 12.12.2012
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 ECTS
- Virtual portion
- 2 ECTS
- RDI portion
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Campus
- Hämeentie 161
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Jouni Piekkari
- Teacher in charge
- Jouni Piekkari
- Groups
-
KZ3K12S3Teatterin ja tanssin erikoistumisopinnot, Draamamenetelmät ja monikulttuurisuus
- Course
- KZ30AA03
Teaching methods
Interactive lecture
Role play
Lecture
Distance learning
Problem based learning
Project
Workshop
e-learning
Student workload
Draama ja globaalikasvatus 3 op
• tietää globaalikasvatuksen historian ja sen suuntauksia
• tutustuu draaman käyttöön globaalikasvatuksen välineenä
• hallitsee kouluyhteistyön periaatteet
• opiskelija tietää alan aineistot ja osallistuu alan virtuaaliympäristöihin
Opintojakson keskeiset teemat ovat:
-Toisiin kulttuureihin ja ilmiöihin eläytyminen draaman keinoin.
-Historiallisten, kulttuuristen ja poliittisten ilmiöiden käsittely draaman avulla. -Kulttuurinen dialogi. Kulttuureista oppiminen konstruktivismin näkökulmasta. -Globaalikasvatus kouluissa. Prosessidraamat ja materiaalit.
Opiskelu tapahtuu osin luento-opetuksena.
Oheiskirjallisuus ja materiaalit mm:
Kivistö, Jari 2007 (toim): Globaaliin vastuuseen kasvaminen. Näkökulmia maailman hahmottamisen pedagogiikkaan, Ulkoasiainministeriö
Allahwerdi, Helena 2001. Kansainvälisyyskasvatuksen suosituksista maailmankansalaisen kypsyyskokeeseen. Suomen YK-liitto Jukka Tomperi. Tampere. Vastapaino
kansainvälisyyskasvattajana 1970-2000. Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos. Tutkimuksia 230.
Said, E. W. 1995. Orientalism. Western Conseptions of the Orient. Penguin Books: England.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Learning assignment