Tarinallinen viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CL46-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2019 - 25.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.10.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 15
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Päivi Rahmel
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Ryhmät
-
KUVAOKulttuurituotannon syventävät opinnot
- Opintojakso
- KU00CL46
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy tarinalliseen viestintään yrityksissä osana brändin rakentamista ja markkinointia. Opintojakson suoritettuaan oppilas tuntee vahvoja yritystarinoita ja tunnistaa hyvän yritystarinan, tietää tarinan rakentamisen perusteita ja rakenteita. Hän osaa luoda tarinan annetusta materiaalista. Oppilas omaksuu myös tarinallisen ajattelun luonteen ja osaa nähdä sen käyttömahdollisuuksia osana oman työnsä kokonaisuutta.
Sisältö
Tarinallistamisen idea
Kansainväliset merkkitarinat
Menestyksen ainekset, kotimaiset brändit ja palvelumuotoilu
Dramaturgiaa ja kirjoitusharjoitteita
Omat tarinat ja niiden pitchaus
Oppimateriaalit
Nettimateriaali
Dramaturgioita
Juhana Torkki: Puhevalta
Juhana Torkki: Tarinan valta
Palvelumuotoilu
Stooripuu
Opetusmenetelmät
Luennot, toiminnalliset harjoitteet, itsenäiset-ja ryhmätehtävät.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat valitsevat jonkun firman jonka yritystarinaan he perehtyvät ja toisen, jonka toiminnasta tekevät/kirjoittavat ryhmittäin yritystarinan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Yritystarinat voidaan etsiä myös kansainvälisestä kontekstista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan tulee varata aikaa kirjallisuden lukemiseen. Ryhmätehtävät tehdään pääasiassa lähiopetuksen yhteydessä.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin luonne edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi, osallistuminen ja annettujen tehtävien tekeminen. Itsearviointi, vertaisarviointi, opettajanarviointi.