Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (10 op)

Toteutuksen tunnus: KM00DB25-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2019 - 01.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettajat
Juhana Kokkonen
Vastuuopettaja
Juhana Kokkonen
Ryhmät
KXD17S1DV
Digitaalinen viestintä, S17
Opintojakso
KM00DB25
Toteutukselle KM00DB25-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun osa-alueet ja hallitsee asiakaskeskeisen lähestymistavan palveluiden kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumuotoilun suunnitteluprosessin vaiheet ja osaa valita eri vaiheisiin sopivat menetelmät. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Sisältö

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Aika ja paikka

Tukesim-luokka ti-pe 3.9.-13.12.

Oppimateriaalit

Valitaan opiskelijoiden kanssa yhdessä

Opetusmenetelmät

Projektityöskentely ja opiskelu
Itsenäinen tiedonhaku ja opiskelu oman osaamisen syventämiseksi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Oma-aloitteista opiskelua. Opiskelija saavuttaa opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua ja reflektoida sitä. Uuden tiedon tuottaminen opetukseen. Kyky pohtia prosesseja palvelumuotoilun näkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen heikkoa. Tehtävien tekemisessä puutteita. Puutteita tehtävissä. Opiskelija saavuttaa osittain opintojakson tavoitteet toteutuksessa määritellyllä tavalla

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jatkuva arviointi, tehtävien arviointi, vertaisopetuksen arviointi
1–2 Tee sovitut työt ja oppimistehtävät, ei ohjausta
3–4 Tee sovitut työt, auta muita, jousta omista rooleistasi, ole paikalla, hanki itsenäisesti tietoa, jaa osaamisesi muille, pyri laatuun
5 Edellisten lisäksi: ota suuri vastuu projekteista ja kaikkien kehittymisestä, tee huippujälkeä

Siirry alkuun