Digital marketing (5 ECTS)
Code: C-10126-LA00BO59-3010
General information
- Enrollment
- 09.05.2025 - 17.08.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Course
- C-10126-LA00BO59
Learning outcomes
The student is able to - plan an optimal mix of channels and tactics to support marketing objectives - evaluate the efficiency of marketing communications in relation to given marketing objectives - create a digital marketing plan that recognises the organisation’s operational environment
Prerequisites
Suositeltavaa on, että avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Teaching methods
Distance learning.
Location and time
Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Learning materials and recommended literature
Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)
Alternative completion methods of implementation
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Internship and working life connections
Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.
International connections
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.
Student workload
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Content scheduling
This course covers following topics: Digital Marketing Strategy Plan – SOSTAC – Planning Framework, Digital marketing plan MRACE, Marketing Automation, Social Media Marketing,Mobile Marketing, Content Creation, SEO, SEM, AI and ongoing progress of marketing technologies (Martech)
Assessment methods and criteria
Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.
Evaluation scale
1-5