Skip to main content

Digital marketing (5 ECTS)

Code: C-10126-LA00BO59-3010

General information


Enrollment
09.05.2025 - 17.08.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
No reservations found for implementation C-10126-LA00BO59-3010!

Learning outcomes

The student is able to - plan an optimal mix of channels and tactics to support marketing objectives - evaluate the efficiency of marketing communications in relation to given marketing objectives - create a digital marketing plan that recognises the organisation’s operational environment

Prerequisites

Suositeltavaa on, että avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.

Teaching methods

Distance learning.

Location and time

Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita

Learning materials and recommended literature

Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)

Alternative completion methods of implementation

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Internship and working life connections

Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.

International connections

Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.

Student workload

5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä

Content scheduling

This course covers following topics: Digital Marketing Strategy Plan – SOSTAC – Planning Framework, Digital marketing plan MRACE, Marketing Automation, Social Media Marketing,Mobile Marketing, Content Creation, SEO, SEM, AI and ongoing progress of marketing technologies (Martech)

Assessment methods and criteria

Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page