Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-LA00BO59-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.05.2025 - 17.08.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opintojakso
- C-10126-LA00BO59
Tavoitteet
Opiskelija osaa - suunnitella markkinoinnin tavoitteita tukevan keino- ja kanavavalikoiman - arvioida markkinointiviestinnän tehokkuutta markkinoinnin tavoitteisiin nähden - laatia organisaatiolle sen toimintaympäristön huomioivan digitaalisen markkinointisuunnitelman
Esitietovaatimukset
Suositeltavaa on, että avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalla on aiemmin suoritettu korkeakoulututkinto.
Työmuodot
Tämä toteutus kuuluu YAMK koulutustarjontaan. Verkkototeutus.
Aika ja paikka
Zoomluennot etäopetus: 23.9, 14.10, 28.10 ja 25.11. Tarkemmat tiedot ja mahdolliset muutokset löytyvät Moodlesta. Lisäksi ohjausklinikoita
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaalia on Moodle-pohjassa. Kirja: Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing Dave Chaffey and P. R. Smith 2023 (tai vastaava)
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Harjoitustyö tehdään oman kiinnostuksen ja työelämän tarpeisiin läheisesti liittyvästä digitaalisen markkinoinin aiheesta.
Kansainväliset yhteydet
Luennot, Moodlen materiaalit, ennakkotehtävä, moodletehtävä ja harjoitustyö/artikkeli.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 * 27h = 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Opintojakson aikana perehdytään seuraaviin digitaalisen markkinoinnin osa-alueisiin: digitaalisen markkinoinnin strateginen suunnitelma (SOSTAC), (MRACE) markkinoinnin suunnitelma, markkinoinnin automaatio, tekoäly, markkinointi sosiaalisessa mediassa, mobiilimarkkinointi, sisällöntuotanto, hakukonemarkkinointi, hakukoneoptimointi sekä tutustutaan ajankohtaiseen kehitykseen ja markkinoinnin teknologioihin (Martech). Opiskelija syventää osaamistaan jollakin digitaalisen markkinoinnin osa-alueella kirjoittamalla julkaisukelpoisen artikkelin valitsemastaan aiheesta.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävät (ennakkotehtävä, moodle-tehtävä), Harjoitustyö/artikkeli, aktiivinen osallistuminen. Lisäksi tehtävänä on oman työn arviontia ja vertaisarviointia. Lisäksi oppimisen reflektointia.
Arviointiasteikko
1-5