Game Engines: Advanced Unreal Engine (5 ECTS)
Code: C-10108-R504TL174-3005
General information
- Enrollment
-
01.01.2025 - 30.04.2026
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
-
01.04.2025 - 25.11.2026
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 180
- Course
- C-10108-R504TL174
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
Evaluation methods and criteria
Tyydyttävä (1) Osaat käyttää opintojakson sisällöissä mainittuja pelimoottorin toiminnallisuuksia. Tyydyttävä (2) Osaat hyödyntää osaa opintojakson sisällöissä mainituista pelimoottorin ominaisuuksia. Hyvä (3) Osaat hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Osaat dokumentaation pohjalta ottaa käyttöön uusia ominaisuuksia ja pystyt pienessä määrin soveltamaan pelimoottorin ominaisuuksia omiin ideoihisi. Hyvä (4) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Pystyt toteuttamaan omia ideoitasi pelimoottorin ominaisuuksia hyödyntäen. Kiitettävä (5) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Osaat itsenäisesti soveltaa haastavampia tekniikoita.
Teaching methods
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Further information
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso. Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laadusta ja määrästä (painotus laadussa). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla, joka rakennetaan opiskelijan toimesta koko opintojakson sisällöstä. Sisältö: - Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n palaset - Inventaario - Shaderit ....sekä paljon muuta. Opintojaksolla käytetään Unreal Engine 5 versiota.
Evaluation scale
H-5