Game Engines: Advanced Unreal Engine (5 ECTS)
Code: C-10108-R504TL174-3005
General information
- Enrollment
- 01.01.2025 - 30.04.2026
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 01.04.2025 - 25.11.2026
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- Lapland University of Applied Sciences, Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 180
- Course
- C-10108-R504TL174
Learning outcomes
Opiskelija osaa käyttää pelimoottoria monipuolisesti ja hyödyntää sen tarjoamia ominaisuuksia. Opiskelija kykenee valitsemaan sopivimman tavan toteuttaa pelimekaniikka hyödyntäen pelimoottoria. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin edistyneitä toiminnallisuuksia.
Content
- Materiaalit - Assettien tuonti - Unreal Engine: Mitä ja miten käytän C++ - Mihin muuhun kuin peleihin Unreal Engine taipuu - Laadukkaan AI:n toteutus - Säätilat ja niiden rakentaminen - Autopelitoiminnallisuudet - Inventaario - Shaderit
Prerequisites
Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Unreal Enginen perusteet -opintojakson sisältö
Teaching methods
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot ( samalla tapaa kuin perusteet opintojaksolla ), joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa. Opintojaksolla esitietovaatimuksena on Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet opintojaksolla tulleet osaamiset. Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube)
Learning materials and recommended literature
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
Assessment methods and criteria
Tyydyttävä (1) Osaat käyttää opintojakson sisällöissä mainittuja pelimoottorin toiminnallisuuksia. Tyydyttävä (2) Osaat hyödyntää osaa opintojakson sisällöissä mainituista pelimoottorin ominaisuuksia. Hyvä (3) Osaat hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Osaat dokumentaation pohjalta ottaa käyttöön uusia ominaisuuksia ja pystyt pienessä määrin soveltamaan pelimoottorin ominaisuuksia omiin ideoihisi. Hyvä (4) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Pystyt toteuttamaan omia ideoitasi pelimoottorin ominaisuuksia hyödyntäen. Kiitettävä (5) Osaat hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Osaat itsenäisesti soveltaa haastavampia tekniikoita.
Evaluation scale
H-5