Dataohjautuva markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10056-MAR002AS2A-3022
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 5
- Opintojakso
- C-10056-MAR002AS2A-v2
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - dataohjautuvan markkinoinnin keskeiset käsitteet, käytännöt ja järjestelmät - kuvata miten digikanavissa (kotisivut, hakukoneet ja somekanavat) kertynyttä kävijätietoa voidaan analysoida ja hyödyntää markkinoinnissa asiakasymmärryksen ja päätöksenteon tukena - suunnitella personoitua markkinointia kerätyn tiedon perusteella sekä asettaa tavoitteita ja mittareita - huomioida vastuullisuuden, kestävä kehityksen ja eettisyyden datan käsittelyssä.
Sisältö
- tiedon merkitys ja käyttäminen markkinoinnin kehittämisessä sekä markkinointitutkimuksessa - tiedolla johtaminen markkinoinnissa - tekoäly, automatisaatio ja robotiikka osana markkinointia - dataohjautuvan digitaalisen markkinoinnin perusteet
Esitietovaatimukset
Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
- Ohjaajien luentomateriaalit ja tehtävät - Aiheeseen liittyvä kirjallisuus - Muu aiheeseen liittyvä materiaali
Arviointiasteikko
H-5