Siirry suoraan sisältöön

Dataohjautuva markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10056-MAR002AS2A-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 5
Toteutukselle C-10056-MAR002AS2A-3022 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - dataohjautuvan markkinoinnin keskeiset käsitteet, käytännöt ja järjestelmät - kuvata miten digikanavissa (kotisivut, hakukoneet ja somekanavat) kertynyttä kävijätietoa voidaan analysoida ja hyödyntää markkinoinnissa asiakasymmärryksen ja päätöksenteon tukena - suunnitella personoitua markkinointia kerätyn tiedon perusteella sekä asettaa tavoitteita ja mittareita - huomioida vastuullisuuden, kestävä kehityksen ja eettisyyden datan käsittelyssä.

Sisältö

- tiedon merkitys ja käyttäminen markkinoinnin kehittämisessä sekä markkinointitutkimuksessa - tiedolla johtaminen markkinoinnissa  - tekoäly, automatisaatio ja robotiikka osana markkinointia - dataohjautuvan digitaalisen markkinoinnin perusteet

Esitietovaatimukset

Lähtötaso: Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti . Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

- Ohjaajien luentomateriaalit ja tehtävät - Aiheeseen liittyvä kirjallisuus - Muu aiheeseen liittyvä materiaali

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun