Asiakasymmärrys ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10056-MAR001HH1A-3203
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.07.2025 - 29.08.2025
-
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 15
- Opintojakso
- C-10056-MAR001HH1A
Tavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa • määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit • kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen • kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla • kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja • tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen • tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.
Sisältö
Opintojaksolla käsitellään seuraavia teemoja: - markkinoinnin peruskäsitteet - markkinoinnin kehittyminen ja sen merkitys yritykselle - kuluttajakäyttäytymisen ja asiakkaisiin liittyvän tiedon yhdistäminen asiakasprofiilien rakentamisessa (asiakasymmärrys) - markkinoinnin kilpailukeinot 4p:stä ( tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) laajennettuun 7 p:hen (henkilöstö, asiakaspalvelu sekä prosessit ) - brändin merkitys kilpailuetuna - vastuullisuus ja kansainvälisyys markkinoinnissa
Arviointiasteikko
H-5