Customer Insight and Marketing (5 ECTS)
Code: C-10056-MAR001HH1A-3203
General information
- Enrollment
- 01.07.2025 - 29.08.2025
-
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
- Timing
- 18.08.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- Haaga-Helia University of Applied Sciences, Pasilan toimipiste
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-10056-MAR001HH1A
Learning outcomes
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa • määritellä markkinoinnin peruskäsitteet sekä prosessit • kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen • kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista Suomessa ja ulkomailla • kuvata asiakkaiden tarpeita ja asiakaspolkuja • tunnistaa kulttuurisidonnaisuuden vaikutuksen asiakasymmärrykseen • tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja soveltaa niitä vastuullisesti.
Content
Opintojaksolla käsitellään seuraavia teemoja: - markkinoinnin peruskäsitteet - markkinoinnin kehittyminen ja sen merkitys yritykselle - kuluttajakäyttäytymisen ja asiakkaisiin liittyvän tiedon yhdistäminen asiakasprofiilien rakentamisessa (asiakasymmärrys) - markkinoinnin kilpailukeinot 4p:stä ( tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) laajennettuun 7 p:hen (henkilöstö, asiakaspalvelu sekä prosessit ) - brändin merkitys kilpailuetuna - vastuullisuus ja kansainvälisyys markkinoinnissa
Evaluation scale
H-5