Skip to main content

Developing gaming activities in youth work (5 ECTS)

Code: C-02631-VAYP3-3003

General information


Enrollment
01.04.2025 - 15.09.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
01.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Institution
Humak University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 15
No reservations found for implementation C-02631-VAYP3-3003!

Assessment criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson kaikkien tehtävien tekemistä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Location and time

Opinnot järjestetään kokonaan verkossa. Opintojakson oppimisalusta aukeaa 24.9.. Laajemman tehtävän palautuspäivä on 11.12., jonka jälkeen opiskelija antaa vertaispalautteen toiselle tehtäväpalautukselle viimeistään 15.12.

Materials

Malm, Karla 2021. Parempi vaihtoehto kuin 80-luvun Suomi? Nuorisotyön tekijät, paikat ja ympäristöt vuonna 2030. Humanistinen ammattikorkeakoulu. Saatavilla osoitteessa: https://www.humak.fi/julkaisut/karla-malm-parempi-vaihtoehto-kuin-80-luvun-suomi-nuorisotyon-tekijat-paikat-ja-ymparistot-vuonna-2030/ Verke 2019. Mitä nuorisotyön tulisi tietää? Havaintoja teknologisoituvasta maailmasta. Digitaalisen nuorisotyön osaamiskeskus. (Olennaisia erityisesti luvut Osaaminen, Kulttuuri ja Tekoäly.) Saatavilla osoitteessa: https://verke.hel.fi/wp-content/uploads/2024/12/07d257a7-mita-nuorisotyon-tulisi-tietaa-havaintoja-teknologisoituvasta-maailmasta-2019_verke-1.pdf

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty.

Student workload

Opintojakso vastaa 5 opintopisteen työmäärää.

Content scheduling

Opintojakson keskeisin teema on nuorisotyöllisen pelitoiminnan kehittäminen ja käynnistäminen, ja suunnitelmallisuuden kehittämisen tueksi esitellään useita erilaisia malleja. Oppimisympäristössä on lisäksi nuorisotyölliseen pelitoimintaan liittyviä aihekokonaisuuksia, esimerkiksi pelillistäminen, roolipelaaminen ja e-sports. Jokaiseen aihealueeseen liittyy opiskeltavia materiaaleja (videoita, artikkeleita, oppaita) sekä tehtäviä. Osa aiheista vaatii ajallisesti enemmän työtä kuin toiset. Aiheita ei tarvitse suorittaa järjestyksessä, vaan opiskelija voi itse valita perehtymistahdin, kunhan suorittaa vaaditut osiot ennen jokaista webinaaria. Opintojakson kokoavana tehtävänä suoritetaan laajempi tehtävä ryhmissä/parin kanssa. Opintojaksolla on kolme webinaaria, joiden luento-osuudet tallennetaan myöhemmin katsottaviksi. Webinaareissa on kuitenkin pääosassa yhteinen tiedontuotanto ja ryhmätyöt.

Teaching methods

Opintojaksolla on reaaliaikaisia webinaareja, itsenäisesti toteutettavia tehtäviä sekä laajempi parina / ryhmänä toteutettava kehittämistehtävä, johon opiskelija saa palautetta lehtorilta ja muilta opiskelijoilta.

Further information

Haluatko oppia suunnittelemaan nuorisotyöllistä pelitoimintaa? Opintojaksolla tutustutaan erilaisiin suunnittelumalleihin ja laatukriteereihin sekä kurkataan pelitoiminnan tulevaisuuteen. Lisäksi pohditaan nuorten aktiivisia rooleja nuorisotyöllisen pelitoiminnan toteuttamisessa. Opintojaksolla on myös mahdollisuus syventyä itseään kiinnostavaan teemaan, mm. roolipelaamiseen, esportsiin tai pelillistämiseen. Opiskelijapalautteita syksyltä 2023: "Mielenkiintoiset aiheet sekä podcastit tehtävissä olivat mukava lisä lukemistojen rinnalle. Webinaarien vieraat oli hyvin valittu ja heiltä sai vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Opin todella paljon uutta ja opintojakso vahvisti jo tietämääni halua työllistyä pelikasvatuksen puolelle! :)" "Monipuolinen materiaali ja hyvät vierailijat." "Paljon uusia näkökulmia ja materiaalia tulevaisuutta varten." "Aion ehdottomasti suositella tätä opintojaksoa meidän muutamalle uudemmalle työntekijälle, joita kiinnostaa pelitoiminta, mutta tieto/taitotaso ei ole vielä kovin hyvä."

Evaluation scale

Pass - Fail

Go back to top of page