Skip to main content

Developing gaming activities in youth work (5 ECTS)

Code: C-02631-VAYP3-3003

General information


Enrollment
01.04.2025 - 15.09.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
01.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Institution
Humak University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 15
No reservations found for implementation C-02631-VAYP3-3003!

Learning outcomes

Student - learns to set goals for gaming-related youth work activities and evaluate them. - understands the systematic planning of gaming activities and models that enhance quality. - deepens expertise in selected areas of gaming activities.

Content

The course focuses on initiating and developing gaming activities in youth work. Various planning models and quality criteria are explored, and a glimpse into the future of gaming activities is provided. The active roles of young people in implementing youth work-related gaming activities are discussed. In addition, the student delves into a few interesting themes related to gaming activities, such as role-playing, esports, or gamification.

Teaching methods

Opintojaksolla on reaaliaikaisia webinaareja, itsenäisesti toteutettavia tehtäviä sekä laajempi parina / ryhmänä toteutettava kehittämistehtävä, johon opiskelija saa palautetta lehtorilta ja muilta opiskelijoilta.

Location and time

Opinnot järjestetään kokonaan verkossa. Opintojakson oppimisalusta aukeaa 24.9.. Laajemman tehtävän palautuspäivä on 11.12., jonka jälkeen opiskelija antaa vertaispalautteen toiselle tehtäväpalautukselle viimeistään 15.12.

Learning materials and recommended literature

Malm, Karla 2021. Parempi vaihtoehto kuin 80-luvun Suomi? Nuorisotyön tekijät, paikat ja ympäristöt vuonna 2030. Humanistinen ammattikorkeakoulu. Saatavilla osoitteessa: https://www.humak.fi/julkaisut/karla-malm-parempi-vaihtoehto-kuin-80-luvun-suomi-nuorisotyon-tekijat-paikat-ja-ymparistot-vuonna-2030/ Verke 2019. Mitä nuorisotyön tulisi tietää? Havaintoja teknologisoituvasta maailmasta. Digitaalisen nuorisotyön osaamiskeskus. (Olennaisia erityisesti luvut Osaaminen, Kulttuuri ja Tekoäly.) Saatavilla osoitteessa: https://verke.hel.fi/wp-content/uploads/2024/12/07d257a7-mita-nuorisotyon-tulisi-tietaa-havaintoja-teknologisoituvasta-maailmasta-2019_verke-1.pdf

Student workload

Opintojakso vastaa 5 opintopisteen työmäärää.

Content scheduling

Opintojakson keskeisin teema on nuorisotyöllisen pelitoiminnan kehittäminen ja käynnistäminen, ja suunnitelmallisuuden kehittämisen tueksi esitellään useita erilaisia malleja. Oppimisympäristössä on lisäksi nuorisotyölliseen pelitoimintaan liittyviä aihekokonaisuuksia, esimerkiksi pelillistäminen, roolipelaaminen ja e-sports. Jokaiseen aihealueeseen liittyy opiskeltavia materiaaleja (videoita, artikkeleita, oppaita) sekä tehtäviä. Osa aiheista vaatii ajallisesti enemmän työtä kuin toiset. Aiheita ei tarvitse suorittaa järjestyksessä, vaan opiskelija voi itse valita perehtymistahdin, kunhan suorittaa vaaditut osiot ennen jokaista webinaaria. Opintojakson kokoavana tehtävänä suoritetaan laajempi tehtävä ryhmissä/parin kanssa. Opintojaksolla on kolme webinaaria, joiden luento-osuudet tallennetaan myöhemmin katsottaviksi. Webinaareissa on kuitenkin pääosassa yhteinen tiedontuotanto ja ryhmätyöt.

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty.

Evaluation scale

Pass - Fail

Go back to top of page