Skip to main content

Innovation (5 ECTS)

Code: C-02631-KATU1-3004

General information


Enrollment
01.04.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Institution
Humak University of Applied Sciences, Paikkaan sitomaton
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
No reservations found for implementation C-02631-KATU1-3004!

Location and time

22.01.2024 12.30 - 15.00 26.01.2024 09.00 - 11.30 05.02.2024 12.30 - 15.00 04.03.2024 12.30 - 15.00 03.04.2024 12.30 - 15.00 Paikka: https://humak.zoom.us/j/66031432342?pwd=Sm5xcjNXbmEyaklGanFhTEFyYlJVdz09

Materials

The course includes an exam (alternatively an essay), which includes written and video material.

Employer connections

Opintojakson voi opinnollistaa tai tehdä harjoitteluna, mikäli kriteerit täyttyvät. Katso kriteerit opintojakson Hoodlesta näiden suoritusvaihtoehtojen omilta väliehdiltä.

Exam schedules

Katso tarkemmat aikataulut opintojakson Hoodlesta. Opintojakson tentit voi tehdä kolme kertaa niiden aukioloaikoina. Toinen ja kolmas kerta ovat samalla myös tenttien uusintamahdollisuuksia, eli tenttejä ei voi uusia enää näiden kertojen jälkeen. Tenttituloksista paras jää voimaan. Tenttejä ei aukaista erikseen niiden aukioloaikojen ulkopuolella.

Completion alternatives

Opintojakson voi suorittaa myös itsenäisen suoritustavan mukaan. Katso tarkemmat ohjeet itsenäisen suoritusvaihtoehdon omalta välilehdeltä opintojakson Hoodle-ympäristöstä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvoidaan arvosanalla 0-5. Mikäli arvosana on 0, opintojakso on ei ole suoritettu kokonaisuudessaan tai yksi tai useampi sen osasuorituksista ei ole täyttänyt arvioinnin minimikriteereitä. Webinaareja sisältävän verkkomuotoisen toteutustavan arvosanaan vaikuttavat flaneeraustehtävä, tulevaisuuden muistelu -tehtävä sekä molemmat tentit. Jokainen osio vaikuttaa yhtä paljon, sillä loppuarvosana on näiden keskiarvo. Muiden suoritusmuotojen arviointitavat on kerrottu niiden omilla alalehdillä opintojakson Hoodlessa. Englanniksi

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä ja se edellyttää noin 133 tunnin työmäärää (1 op = n. 26,6 tuntia opiskelua). Vaativuudeltaan opintojakso on eurooppalaisen (EQF) sekä kansallisen (NQF) tutkintojen viitekehyksen vaatimustasoa 6.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä (1) Opiskelijan tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön käsitteistön hallinta on suurelta osin puutteellinen. Hän ei juuri osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään ja tuotetut ratkaisut joko puuttuvat tai ovat jo aiemmin tunnettuja, jolloin ne eivät ole innovatiivisia. Hän hahmottaa innovaatioprosessin heikosti tai ei lainkaan eikä hän ole juuri omaksunut valmiuksia edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattaminen on suurimmalta osaltaan puutteellista. Tyydyttävä (2) Opiskelijalla on selviä puutteita tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön käsitteistön hallinnassa. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään jossain määrin, mutta luovuus ratkaisujen kehittämisessä jää vähäiseksi tai puuttuu kokonaan, eivätkä ratkaisut ole myöskään innovatiivisia. Hän tuntee innovaatioprosessin pääpiirteissään ja hänellä on jonkin verran valmiuksia edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattamisessa voi olla selviä puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä (3) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön melko hyvin. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään kohtuullisen hyvin ja tuottaa melko luovia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin, vaikka ratkaisut eivät erityisen innovatiivisia olekaan. Hän tuntee innovaatioprosessin melko hyvin ja hänellä on hallussaan perusvalmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Tehtävänantojen noudattamisessa saattaa olla jonkin verran puutteita. Hyvä (4) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön perusteet hyvin. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään hyvin ja tuottaa luovia ja innovatiivisia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin. Hän tuntee innovaatioprosessin hyvin ja hänellä on kohtuullisen hyvät valmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät tehtävänantojen mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5) Opiskelija hallitsee tulevaisuuskäsitteistön ja ennakointityön perusteet kiitettävästi. Hän osaa soveltaa tulevaisuusajattelua omassa ammatillisessa toimintaympäristössään erinomaisesti ja tuottaa aidosti luovia ja innovatiivisia ratkaisuja ammatillisiin haasteisiin. Hän tuntee innovaatioprosessin syvällisesti ja hänellä on erinomaiset valmiudet edistää luovuutta henkilökohtaisella ja tiimitasolla sekä työympäristöissä. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät huolellisesti ja tarkasti tehtävänantojen mukaisesti.

Teaching methods

Opintojakso on mahdollista tehdä usealla eri tavalla: perus-verkkototeutuksena, itsenäisenä toteutuksena, Humakin hankkeeseen harjoitteluna tehden tai työssä opinnollistaen. (Avoimen opiskelijoille vain perus-verkkototeutus tai itsenäinen toteutus ovat mahdollisia.) Webinaareja sisältävän verkkototeutuksen ja itsenäisen toteutuksen tehtävät ovat hyvin samankaltaiset. Ero on siinä, että verkkototeutuksen tehtävät ovat tarkkaan aikatauluun sidottuja ja itsenäisellä toteutuksella on ainoastaan yksi deadline opintojakson lopussa. Verkkototeutuksen tehtävät on pilkottu pieniksi kokonaisuuksiksi, joiden palautuspäivämäärät on jaksotettu opintojakson koko mitalle. Verkkototeutukseen kuuluu viisi webinaaria. Verkkototeutukseen kuuluu kaksi tenttiä, itsenäisessä suoritustavassa essee korvaa ne.

Further information

Innovaatiotoiminta-opintojaksossa selviää, mitä innovaatio ja innovoiminen käytännössä tarkoittavat ja miten innovaatioita voi edistää työelämässä. Opintojakso antaa innovaatioprosessin läpiviemiseen tarvittavan perusosaamisen. Lisäksi opintojaksolla opitaan tulevaisuustiedon ja ennakoinnin perusteet. Opintojaksolle kannattaa tulla tutkimaan omaa innovaatiosuhdettaan ja kehittämään omaa innovativiisuuttaan. Siellä saa myös tärkeitä työelämätaitoja. Opintojaksolle voi osallistua missä tahansa opintojen vaiheessa, mutta yleensä se tehdään kolmantena opintovuonna. Erillisiä lähtötasovaatimuksia ei ole.

Evaluation scale

0-5

Execution methods

The assignments for the online implementation (pictorial and written assignments and two exams) are divided into small units, the return dates of which are spread over the entire length of the course. The online implementation includes five webinars. The assignments for the online implementation and the independent implementation are very similar. The difference is that the assignments for the online implementation are scheduled differently as there is only one deadline for the independent implementation at the end of the course. In the independent implementation, the exams are replaced by an essay. Completing the course through an internship or accreditation must be agreed upon in advance. More detailed instructions on this can be found on the course's Hoodle page.

Accomplishment methods

The course can be completed in several different ways: by participating in the basic online implementation or alternatively in the independent implementation, as an internship for a Humak project, or through accreditation of work experience. RPL is also an option if the conditions are met. For OUAS students, only basic online implementation and independent implementation are possible.

Go back to top of page