Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisyys kehittämisessä Nonstop (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02504-YZ00CL08-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.07.2025 - 11.06.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
15.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Opintojaksolle on jatkuva ilmoittautuminen ja voit aloittaa sen itsellesi soveltuvaan aikaan. Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti opiskellen aikaan ja paikkaan sitomatta. Opiskelija sitoutuu aikatauluttamaan oman opiskelunsa. Kaikki tehtävät tulee kuitenkin olla palautettu 31.7.2026. Vapaaehtoiset ohjaukset Zoomissa lukuvuonna 2025-2026: 2.10.2025 23.10.2025 6.11.2025 20.11.2025 4.12.2025 18.12.2025 22.1.2026 5.2.2026 19.2.2026 5.3.2026 19.3.2026 2.4.2026 16.4.2026 30.4.2026 14.5.2026 28.5.2026 11.6.2026
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Opintojakso
C-02504-YZ00CL08
Toteutukselle C-02504-YZ00CL08-3009 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

Opintojaksolle on jatkuva ilmoittautuminen ja voit aloittaa sen itsellesi soveltuvaan aikaan. Opintojakso toteutuu täysin itsenäisesti opiskellen aikaan ja paikkaan sitomatta. Opiskelija sitoutuu aikatauluttamaan oman opiskelunsa. Kaikki tehtävät tulee kuitenkin olla palautettu 31.7.2026. Vapaaehtoiset ohjaukset Zoomissa lukuvuonna 2025-2026: 2.10.2025 23.10.2025 6.11.2025 20.11.2025 4.12.2025 18.12.2025 22.1.2026 5.2.2026 19.2.2026 5.3.2026 19.3.2026 2.4.2026 16.4.2026 30.4.2026 14.5.2026 28.5.2026 11.6.2026

Oppimateriaalit

Huom. Kirjoja käytetään opiskelussa soveltuvin osin ja tarvepohjaisesti. Hassi, L., Maila, R., & Paju, S. (2015). Kehitä kokeillen: Organisaation käsikirja. Talentum Pro. Hujala, A., & Taskinen, H. (2020). Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press. Koivisto, M., Säynäjäkangas, J., & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. Pakarinen, A., & Pakarinen, A. (2023). Design thinking in healthcare: From problem to innovative solutions (1st ed. 2023.). Springer Nature Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24510-7 Poskela, J., Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H-M. 2015. Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoministeriön juklaisuja 67/2015. Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Docendo. Stickdorn, M., & Stickdorn, M. (2018). This is service design doing: Applying service design in the real world : a practitioner's handbook (First edition.). O'Reilly Media, Inc. + muu opintojaksolla ilmoitettu aineisto.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttejä. Opintojaksolla toimitaan tutkintosäännön mukaisin periaattein. Opintojakso on YAMK-tasoa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tule mukaan kehittämään omaa osaamistasi asiakaslähtöisenä kehittäjänä. Opintojakso tarjoaa sinulle monipuolisia työkaluja ja osaamista, joiden avulla viet kehittämisosaamisesi uudelle tasolle. Opintojakso on sopivan haastava, ajankohtainen ja kiinnostava kokonaisuus lisättäväksi asiakaslähtöisen kehittäjän työkalupakkiisi. Opintojakson aikana pääset myös vahvistamaan tekoälyn lukutaitoasi ja saat osaamista siitä, miten tekoäly voi auttaa sinua asiakaslähtöisenä kehittäjänä. Huomaathan, että toteutuksen sisällöt on suunnattu ensisijaisesti hyvinvointialojen opiskelijoille. Opintojakson sisältö: Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 1 op Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 2 op Asiakaskokemus ja sen johtaminen 1 op Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 1 op Opintojakson kuormitus on 5 op (135 h opiskelijan työtä). Kuormitus jakautuu seuraavasti: Luentotallenteiden katsominen 5 h Reflektiokyselyiden työstäminen 5 h Tehtävä 1-4 työstäminen 40 h Lukeminen, tiedonhaku, ajattelu 85 h

Sisällön jaksotus

Opiskelijan suunnitelman mukaisesti.

Opetusmenetelmät

Luentotallenteiden katsominen. Itsenäinen opiskelu ja tiedonhaku Tehtävien työstäminen yksin tai parin kanssa: Tehtävä 1-4 Reflektiokyselyt ja ennakkotehtävät Vapaaehtoiset ohjaukset

Lisätietoja opiskelijoille

Arviointi: Jokaiseen opintojakson osaan liittyy tehtävä, joka pisteytetään. Lopuksi pisteet lasketaan yhteen ja kokonaispistemäärä määrittelee opintojakson arvosanan. Jokaisen tehtävän tulee olla hyväksytysti suoritettu, jotta opintojaksosta voi saada hyväksytyn arvosanan. Tehtäviä on yhteensä neljä (4) ja maksimipistemäärä on 100. Jokainen tehtävä tulee olla hyväksytysti suoritettu, jotta opintojaksosta voi saada suoritusmerkinnän. Opintojakson arviointi perustuu tehtävien yhteispistemäärään seuraavasti: Arvosana 1: 25–39 pistettä Arvosana 2: 40–54 pistettä Arvosana 3: 55–69 pistettä Arvosana 4: 70–84 pistettä Arvosana 5: 85–100 pistettä Ennakkotehtävät sekä reflektiot 1-4 tulee olla tehty, mutta ne eivät vaikuta numeeriseen arviointiin. Oppimistehtäviä arvioidaan tiettyinä päivinä, jolloin arvioidaan kaikki siihen mennessä palautetut tehtävät. Huomioi, että kesällä tehtäviä ei arvioida, vaan kesän aikana palautetut tehtävät arvioidaan opintojakson päätyttyä elokuussa 2025. Kun olet suorittanut kaikki opintojakson tehtävät (ennakkotehtävät, tehtävät 1-4 sekä reflektiokyselyt) ja kaikki tehtävät on arvioitu, saat suoritusmerkinnän Peppiin. Lukuvuoden 2025-2026 arviointipäivät löydät alta. Arviointipäivinä arvioidaan kaikki tehtävät, jotka on palautettu arviointipäivän aamuun klo 8 mennessä. Lukuvuoden 2025-2026 arviointipäivät: 1.10. 22.10. 5.11. 19.11. 3.12. 17.12. 21.1. 4.2. 18.2. 4.3. 18.3. 1.4. 15.4. 29.4. 13.5. 27.5. 10.6. Kesän aikana palautetut tehtävät arvioidaan elokuussa.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun