Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisyys kehittämisessä (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-02504-YZ00CL08-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 13.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opintojakso
C-02504-YZ00CL08
Toteutukselle C-02504-YZ00CL08-3001 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio

Oppimateriaalit

Huom. Kirjoja käytetään opiskelussa soveltuvin osin ja tarvepohjaisesti. Hassi, L., Maila, R., & Paju, S. (2015). Kehitä kokeillen: Organisaation käsikirja. Talentum Pro. Hujala, A., & Taskinen, H. (2020). Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press. Koivisto, M., Säynäjäkangas, J., & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. Pakarinen, A., & Pakarinen, A. (2023). Design thinking in healthcare: From problem to innovative solutions (1st ed. 2023.). Springer Nature Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24510-7 Poskela, J., Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H-M. 2015. Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoministeriön juklaisuja 67/2015. Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Docendo. Stickdorn, M., & Stickdorn, M. (2018). This is service design doing: Applying service design in the real world : a practitioner's handbook (First edition.). O'Reilly Media, Inc. + muu opintojaksolla ilmoitettu aineisto.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla toimitaan tutkintosäännön mukaisin periaattein.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on tarkoitettu hyvinvointialojen opiskelijoille. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 1 op Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 2 op Asiakaskokemus ja sen johtaminen 1 op Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 1 op

Opetusmenetelmät

Luentotallenteet Webinaarit Itsenäinen opiskelu Pienryhmäopiskelu Tehtävien työstäminen yksilönä ja ryhmässä

Lisätiedot

Huomaathan, että opintojakso on ensisijaisesti suunnattu hyvinvointialan opiskelijoille. Opintojakso on YAMK-tasoa.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun