Customer orientation in development (5 ECTS)
Code: C-02504-YZ00CL08-3001
General information
- Enrollment
-
18.11.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Institution
- JAMK University of Applied Sciences, Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Course
- C-02504-YZ00CL08
Location and time
All meetings will take place remotely in Zoom. Obligation to be present at the first and last meeting. 1. Course information 2. A client-centred approach to service development 3. Methods and frameworks for client-centred service development 4. Methods and frameworks for client-centred service development 5. Customer experience and its management 6. Benefits and challenges of customer-centred service development in welfare services 7. Conclusion of the course, reflection
Materials
Note: Books are used in the course of study as appropriate and on a needs basis. Hassi, L., Maila, R., & Paju, S. (2015). Kehitä kokeillen: Organisaation käsikirja. Talentum Pro. Hujala, A., & Taskinen, H. (2020). Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press. Koivisto, M., Säynäjäkangas, J., & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. Pakarinen, A., & Pakarinen, A. (2023). Design thinking in healthcare: From problem to innovative solutions (1st ed. 2023.). Springer Nature Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24510-7 Poskela, J., Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H-M. 2015. Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoministeriön juklaisuja 67/2015. Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Docendo. Stickdorn, M., & Stickdorn, M. (2018). This is service design doing: Applying service design in the real world : a practitioner's handbook (First edition.). O'Reilly Media, Inc. + other material indicated during the course.
Exam schedules
The course will follow the principles set out in the Degree Regulations.
Student workload
Customer-oriented thinking in service development 1 cr Customer-oriented service development methods and frameworks 2 cr Customer experience and its management 1 cr Benefits and challenges of customer-oriented service development in welfare services 1 cr
Teaching methods
Lecture recordings Webinars Independent study Group study Working on assignments individually and in groups
Further information
Please note that the course is primarily aimed at students in the welfare sector.
Evaluation scale
0-5