Skip to main content

Customer orientation in development (5 ECTS)

Code: C-02504-YZ00CL08-3001

General information


Enrollment
18.11.2024 - 13.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 30.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Institution
JAMK University of Applied Sciences, Kaikki tapaamiset toteutuvat etätapaamisina Zoomissa. Ensimmäisessä ja viimeisessä tapaamisessa läsnäolovelvoite. 1. Opintojaksoinfo 2. Asiakaslähtöinen ajattelutapa palvelujen kehittämisessä 3. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 4. Asiakaslähtöisiä palvelujen kehittämisen menetelmiä ja viitekehyksiä 5. Asiakaskokemus ja sen johtaminen 6. Palvelujen asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt ja haasteet hyvinvointipalveluissa 7. Opintojakson päätös, reflektio
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
No reservations found for implementation C-02504-YZ00CL08-3001!

Location and time

All meetings will take place remotely in Zoom. Obligation to be present at the first and last meeting. 1. Course information 2. A client-centred approach to service development 3. Methods and frameworks for client-centred service development 4. Methods and frameworks for client-centred service development 5. Customer experience and its management 6. Benefits and challenges of customer-centred service development in welfare services 7. Conclusion of the course, reflection

Materials

Note: Books are used in the course of study as appropriate and on a needs basis. Hassi, L., Maila, R., & Paju, S. (2015). Kehitä kokeillen: Organisaation käsikirja. Talentum Pro. Hujala, A., & Taskinen, H. (2020). Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press. Koivisto, M., Säynäjäkangas, J., & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent. Pakarinen, A., & Pakarinen, A. (2023). Design thinking in healthcare: From problem to innovative solutions (1st ed. 2023.). Springer Nature Switzerland AG. https://doi.org/10.1007/978-3-031-24510-7 Poskela, J., Kutinlahti, P., Hanhike, T., Martikainen, M. & Urjankangas, H-M. 2015. Kokeileva kehittäminen. Työ- ja elinkeinoministeriön juklaisuja 67/2015. Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten? Docendo. Stickdorn, M., & Stickdorn, M. (2018). This is service design doing: Applying service design in the real world : a practitioner's handbook (First edition.). O'Reilly Media, Inc. + other material indicated during the course.

Exam schedules

The course will follow the principles set out in the Degree Regulations.

Student workload

Customer-oriented thinking in service development 1 cr Customer-oriented service development methods and frameworks 2 cr Customer experience and its management 1 cr Benefits and challenges of customer-oriented service development in welfare services 1 cr

Teaching methods

Lecture recordings Webinars Independent study Group study Working on assignments individually and in groups

Further information

Please note that the course is primarily aimed at students in the welfare sector.

Evaluation scale

0-5

Go back to top of page