Skip to main content

Introduction to XR Technology (1 ECTS)

Code: C-02469-HM10087-3002

General information


Enrollment
01.01.2025 - 02.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Institution
Karelia University of Applied Sciences, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
No reservations found for implementation C-02469-HM10087-3002!

Assessment criteria

Kaikki opintojakson tehtävät on suoritettu hyväksytysti.

Location and time

10.3- 31.5.2025

Materials

Tekstit, kirjallisuus ja automatisoidut tehtävät. Opintojaksolla on myös lukuisia linkkejä aihetta syventäviin ja havainnollistaviin materiaaleihin.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty/hylätty

Student workload

Keskimääräinen työaika on noin 27h Kurssi materiaalit: 20h Tehtävät 7h

Content scheduling

Suoritat opintojakson omassa tahdissasi 10.3.-31.5.2025. Etenet opintojaksolla osio kerrallaan järjestyksessä. Suoritettuasi osion tehtävät, sinulle aukeaa seuraava osio. Kaikkien opintojakson tehtävien tulee olla suoritettuna viimeistään 31.5.2025.

Failed (0)

Opintojakson tehtävien suorituksessa on puutteita.

Teaching methods

Kurssi tarjoaa johdatuksen XR-teknologioihin. Opintojakson aiheita ovat: • XR-teknologioiden perusteet: Tutustu virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden ja sekoitetun todellisuuden eri teknologioihin. Miten teknologiat eroavat toisistaan ja mitkä ovat niiden erityispiirteet. • Immersiiviset käyttäjäkokemukset: Mikä ja millainen on moniaistillinen immersiivinen kokemus ja miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivää maailmaa. • Soveltaminen käytännössä: Hahmota, miten eri XR-teknologioita voidaan hyödyntää erilaisissa käyttötarkoituksissa, kuten koulutuksessa, viihteessä ja teollisuudessa. • Alan kehitys ja tulevaisuus: tutustu XR-teknologioiden kehitytykseen ja tulevaisuuden näkymiiin Kurssilla pohditaan sitä miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivä maailma. Aihetta lähestytään erityisesti käyttäjän näkökulmasta ja keskitytään teknologian sovelluksiin mm. tapahtumatuotantojen viitekehyksessä. Opiskelet verkossa ajasta ja paikasta riippumatta itsenäisesti omaan tahtiin. Opintojakso suoritetaan Moodle-oppimisympäristössä. Perehdyt opetusmateriaaleihin, osallistut keskusteluun ja suoritat kurssin tehtävät. Tavoitteet Tämän opintojakson suoritettuasi • Hallitset XR-teknologian liittyvät keskeiset käsitteet. • Osaat erottaa eri XR-teknologiat toisistaan ja tunnistat niiden erityispiirteet ja käyttötarkoitukset. • Ymmärrät, miten XR-teknologioita voidaan hyödyntää eri toimialoilla, kuten tapahtumatuotannossa, opetuksessa ja viihteessä. • Ymmärrät, millainen on immersiivinen käyttäjäkokemus ja osaat analysoida käyttäjäkokemuksen merkitystä. Näet teknologisen kehityksen mahdollisuudet ja saat välineitä ymmärtää sekä tarkastella vaikutuksia avoimesti ja uteliaasti.

Evaluation scale

Approved/Rejected

Go back to top of page