Introduction to XR Technology (1 ECTS)
Code: C-02469-HM10087-3002
General information
- Enrollment
-
01.01.2025 - 02.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Institution
- Karelia University of Applied Sciences, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Course
- C-02469-HM10087
Assessment criteria
Kaikki opintojakson tehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Location and time
10.3- 31.5.2025
Materials
Tekstit, kirjallisuus ja automatisoidut tehtävät. Opintojaksolla on myös lukuisia linkkejä aihetta syventäviin ja havainnollistaviin materiaaleihin.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty/hylätty
Student workload
Keskimääräinen työaika on noin 27h Kurssi materiaalit: 20h Tehtävät 7h
Content scheduling
Suoritat opintojakson omassa tahdissasi 10.3.-31.5.2025. Etenet opintojaksolla osio kerrallaan järjestyksessä. Suoritettuasi osion tehtävät, sinulle aukeaa seuraava osio. Kaikkien opintojakson tehtävien tulee olla suoritettuna viimeistään 31.5.2025.
Failed (0)
Opintojakson tehtävien suorituksessa on puutteita.
Teaching methods
Kurssi tarjoaa johdatuksen XR-teknologioihin. Opintojakson aiheita ovat: • XR-teknologioiden perusteet: Tutustu virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden ja sekoitetun todellisuuden eri teknologioihin. Miten teknologiat eroavat toisistaan ja mitkä ovat niiden erityispiirteet. • Immersiiviset käyttäjäkokemukset: Mikä ja millainen on moniaistillinen immersiivinen kokemus ja miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivää maailmaa. • Soveltaminen käytännössä: Hahmota, miten eri XR-teknologioita voidaan hyödyntää erilaisissa käyttötarkoituksissa, kuten koulutuksessa, viihteessä ja teollisuudessa. • Alan kehitys ja tulevaisuus: tutustu XR-teknologioiden kehitytykseen ja tulevaisuuden näkymiiin Kurssilla pohditaan sitä miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivä maailma. Aihetta lähestytään erityisesti käyttäjän näkökulmasta ja keskitytään teknologian sovelluksiin mm. tapahtumatuotantojen viitekehyksessä. Opiskelet verkossa ajasta ja paikasta riippumatta itsenäisesti omaan tahtiin. Opintojakso suoritetaan Moodle-oppimisympäristössä. Perehdyt opetusmateriaaleihin, osallistut keskusteluun ja suoritat kurssin tehtävät. Tavoitteet Tämän opintojakson suoritettuasi • Hallitset XR-teknologian liittyvät keskeiset käsitteet. • Osaat erottaa eri XR-teknologiat toisistaan ja tunnistat niiden erityispiirteet ja käyttötarkoitukset. • Ymmärrät, miten XR-teknologioita voidaan hyödyntää eri toimialoilla, kuten tapahtumatuotannossa, opetuksessa ja viihteessä. • Ymmärrät, millainen on immersiivinen käyttäjäkokemus ja osaat analysoida käyttäjäkokemuksen merkitystä. Näet teknologisen kehityksen mahdollisuudet ja saat välineitä ymmärtää sekä tarkastella vaikutuksia avoimesti ja uteliaasti.
Evaluation scale
Approved/Rejected