Johdatus XR-teknologiaan (1 op)
Toteutuksen tunnus: C-02469-HM10087-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2025 - 02.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.03.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Korkeakoulu
- Karelia-ammattikorkeakoulu, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Opintojakso
- C-02469-HM10087
Arviointikriteerit
Kaikki opintojakson tehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Aika ja paikka
10.3- 31.5.2025
Oppimateriaalit
Tekstit, kirjallisuus ja automatisoidut tehtävät. Opintojaksolla on myös lukuisia linkkejä aihetta syventäviin ja havainnollistaviin materiaaleihin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty/hylätty
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Keskimääräinen työaika on noin 27h Kurssi materiaalit: 20h Tehtävät 7h
Sisällön jaksotus
Suoritat opintojakson omassa tahdissasi 10.3.-31.5.2025. Etenet opintojaksolla osio kerrallaan järjestyksessä. Suoritettuasi osion tehtävät, sinulle aukeaa seuraava osio. Kaikkien opintojakson tehtävien tulee olla suoritettuna viimeistään 31.5.2025.
Hylätty (0)
Opintojakson tehtävien suorituksessa on puutteita.
Opetusmenetelmät
Kurssi tarjoaa johdatuksen XR-teknologioihin. Opintojakson aiheita ovat: • XR-teknologioiden perusteet: Tutustu virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden ja sekoitetun todellisuuden eri teknologioihin. Miten teknologiat eroavat toisistaan ja mitkä ovat niiden erityispiirteet. • Immersiiviset käyttäjäkokemukset: Mikä ja millainen on moniaistillinen immersiivinen kokemus ja miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivää maailmaa. • Soveltaminen käytännössä: Hahmota, miten eri XR-teknologioita voidaan hyödyntää erilaisissa käyttötarkoituksissa, kuten koulutuksessa, viihteessä ja teollisuudessa. • Alan kehitys ja tulevaisuus: tutustu XR-teknologioiden kehitytykseen ja tulevaisuuden näkymiiin Kurssilla pohditaan sitä miten teknologiat voivat muuttaa tapoja toimia, oppia ja kokea ympäröivä maailma. Aihetta lähestytään erityisesti käyttäjän näkökulmasta ja keskitytään teknologian sovelluksiin mm. tapahtumatuotantojen viitekehyksessä. Opiskelet verkossa ajasta ja paikasta riippumatta itsenäisesti omaan tahtiin. Opintojakso suoritetaan Moodle-oppimisympäristössä. Perehdyt opetusmateriaaleihin, osallistut keskusteluun ja suoritat kurssin tehtävät. Tavoitteet Tämän opintojakson suoritettuasi • Hallitset XR-teknologian liittyvät keskeiset käsitteet. • Osaat erottaa eri XR-teknologiat toisistaan ja tunnistat niiden erityispiirteet ja käyttötarkoitukset. • Ymmärrät, miten XR-teknologioita voidaan hyödyntää eri toimialoilla, kuten tapahtumatuotannossa, opetuksessa ja viihteessä. • Ymmärrät, millainen on immersiivinen käyttäjäkokemus ja osaat analysoida käyttäjäkokemuksen merkitystä. Näet teknologisen kehityksen mahdollisuudet ja saat välineitä ymmärtää sekä tarkastella vaikutuksia avoimesti ja uteliaasti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty