Service Design (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02467-LT00CP74-3021
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
11.03.2024 - 31.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.05.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Hämeen ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 100
- Opintojakso
- C-02467-LT00CP74
Aika ja paikka
Opinnot toteutetaan täysin verkossa
Oppimateriaalit
Lean Service Creation. Open source tools for change agents. The what, the how and the why. Futurice Sarvas, R., Nevanlinna, H. and Pesonen, J. (2017). Lean Service Creation. The handbook V1.8.Futurice. Stickdorn, M., Lawrence, A., Hormess, M. and Schneider, J. (2018). This is Service Design Doing. Applying Service Design and Design Thinking in the real world. O'Reilly.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat valitsevat oman case-organisaationsa, jolle tekevät projektityön
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä, toteutus arvioidaan palautettujen tehtävien mukaisesti
Kansainvälisyys
Työelämäprojekti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaaminen arvioidaan suhteessa osaamistavoitteisiin näyttöinä projektityöskentelyssä hankitussa osaamiessa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää, muistaa, osaa selittää opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arviointikriteerit - hyvä (3-4): Opiskelija osaa analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikriteerit - kiitettävä (5): Opiskelija osaa luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa oppimistehtävissä.
Opetusmenetelmät
Palvelumuotoiluopintojen tarkoituksena on tarjota ajattelumalleja, käytönnön menetelmiä ja työkaluja opiskelijoille asiakaslähtöisten palveluiden muotoilemiseksi. Palvelumuotoilu perustuu muotoiluajatteluun, jossa yksittäisiä tapauksia ja yleisiä malleja sovelletaan ymmärryksen ja tiedon rakentamiseen niin asiakkaiden, käyttäjien kuin palvelun tarjoajan osallistumisesta palveluprosessiin. Tämän lähestymistavan tarkoituksena on suunnitella palvelut, jotka tasapainottavat asiakkaan, käyttäjän ja yrityksen tarpeet tavalla, joka luo laadukasta palvelukokemusta. Palvelumuotoilun prosessi voidaan nähdän etsimisen, määrittelyn, kehittämisen ja toteuttamisen toistuvina vaiheina. Keskeisiä opittavia sisältöjä ovat palvelu, palvelumuotoilu, palveluanalyysi, palvelun asiakaslähtöinen kuvaus, palvelun ohjeistus, palvelutapahtumat, palvelun kohtaamispisteet, palvelukokemus, palvelun hyödyllisyys, palvelun käytettävyys ja palvelun haluttavuus.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on tarjolla CampusOnlinessa ainoastaan suomeksi. HAMKin opiskelijat ilmoittautuvat opinnolle Pakissa toteutussuunnitelmassa näkyvänä aikana. Muiden ammattikorkeakoulujen opiskelijat ilmoittautuvat ensisijaisesti Pepissä/Pakissa. Opintojakson tiedoissa (campusonline.fi -portaalissa) on ilmoittautumislomake opiskelijoille, jotka eivät pysty vielä ilmoittautumaan Pepissä/Pakissa. Opintojaksolle hyväksytyt muitten ammattikorkeakoulujen opiskelijat saavat ilmoittautumisajan päätyttyä sähköpostiviestin, jossa on ohjeet HAMKin tunnusten aktivoinnista. Huomaa, että viesti saattaa ohjautua roskapostikansioon. Opiskelupaikat: CampusOnline 100. Spark -opintopalautteen antaminen on mahdollista aikaisintaan 7 päivää ennen toteutussuunnitelman päättymispäivämäärää ja se jatkuu 14 päivää toteutuksen päättymisen jälkeen. Opintopalaute löytyy Pakki –opiskelijan työpöydältä, jonne ilmestyy ilmoitus opinnoista/moduuleista, joille olet ilmoittautunut ja palaute on annettavissa. Saat HAMKin sähköpostiin muistutusviestin palautteen antamisesta toteutuksen päättymispäivänä, jos et ole sitä ennen jo antanut palautetta. Lisätietoa opinto-/moduulipalautteesta saat opiskelijapalautteet-sivulta. CampusOnline opiskelijat voivat antaa opintojaksopalautetta selaimen kautta osoitteessa https://pakki.hamk.fi/spark.
Arviointiasteikko
1-5