Skip to main content

Facilitating the First Steps of Learning to Play an Instrument (10 ECTS)

Code: KX00DM14-3002

General information


Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
RDI portion
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) Music
Campus
Musiikki
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Music
Teachers
Maria Mäntylä
Sanna Vuolteenaho
Minna Lamppu
Laura Juvonen
musiikki virtuaali
Hanna-Maija Aarnio
Teacher in charge
Minna Lamppu
Groups
KXF19S1
Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Course
KX00DM14
No reservations found for implementation KX00DM14-3002!

Objective

The student can utilise a holistic and creative approach in learning and experiencing music in their practice as music educators. They can support learning in different music activities and in different contexts working with learners of different ages and needs for additional pedagogical attention, in one-to-one tuition or with groups in music. They can apply their pedagogical knowledge and skills in early childhood music education, special music education, in facilitating the first steps of learning to play an instrument or in vocal studies or in various community music contexts.

The student applies music education practice and creates new approaches to use music and creativity in new contexts in the society also in multiprofessional teams. They recognise various elements that have affected their musical learning and can reflect on these critically to be used as material on their journey of becoming music educators.

Content

Learning occurs through participatory and creative group work, lectures, discussions, guided assignments both individually and in small groups, learning diary, written assignments based on literature and participation in the projects in collaboration with working life. The cornerstones are facilitated reflection and sharing one´s experiences in the group of peers.

Location and time

Opetus vamuka-aikoina tiistaisin ja torstaisin. Tarkemmat ohjeet lukkarilakanassa tammikuussa 2022.

Materials

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2022.

Teaching methods

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2022.

Employer connections

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2022.

Completion alternatives

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2022.

Content scheduling

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukkarilakanassa tammikuussa 2022.

Further information

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukkarilakanassa tammikuussa 2022.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2022.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Assessment is based on continuous evaluation of group work, given assignments, participation in the projects and the achieved learning in accordance with the learning outcomes of the course.

Qualifications

See competence goals for the Various Pathways to Music course. Individual assignments or learning tracks can be created according to recognised prior experiential learning.

Go back to top of page