Instrument Group Tuition 2 and Introduction to Teaching Large Groups (5 ECTS)
Code: KX00DM23-3001
General information
- Enrollment
- 30.11.2020 - 13.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Music
Learning outcomes
The student has readiness to independently guide learning in their main instrument in group tuition. They are able to support learning in a group in a motivating way, to choose musical material and to produce meaningful assignments for the group. They are able to recognize and solve problem situations in learning processes and to support and motivate themselves in continuous development and reflection of competence in group pedagogy.
The student becomes familiar with methods and possibilities in large group teaching of their instrument. The student creates professional networks with music schools and colleges.
Content
Common pedagogical lectures and workshops: introduction to large group pedagogy, peer learning between different instruments, instrument-specific lectures/workshops, genre-specific lectures/workshops.
Teaching practice: tutoring in pair or small group tuition (2 learner pairs/groups) and continuous reflection alone and in a group, observation.
Prerequisites
Instrument Group Tuition 1 and Pedagogy of Improvisation course or equivalent skills. Observation and guided reflection.
Teaching methods
Supervision of workplace training
Small group tutorial
Pedagogical seminar
Learning materials and recommended literature
Instrumenttikohtaiset opetusmateriaalit ilmoitetaan kurssilla
Alternative completion methods of implementation
AHOT työelämäkokemuksen tai aikaisempien opintojen perusteella, mahdollisuus suorittaa opintojakso hankkeissa sovitaan erikseen
Internship and working life connections
Kokonaisopintopistemäärästä 3 op opetusharjoittelua kahden harjoitusoppilasparin tai -pienryhmän kanssa lukukauden ajan
Exam dates and retake possibilities
Opetuspäiväkirjojen ja tehtäväpalautusten viimeinen palautuspäivä on 21.5.
Pop/jazz-opiskelijat palauttavat päiväkirjat Railille
raili.honkanen-korhonen@metropolia.fi
Klassisen musiikin opiskelijat palauttavat päiväkirjat Kimmo Saloselle
kimmo.salonen@metropolia.fi
Student workload
Opintojakso koostuu kaikille yhteisistä luennoista, instrumenttikohtaisista seminaareista ja opetusharjoittelusta. Yhteisten luentojen aika on tiistaisin klo 13-16 välillä.
Instrumenttipedadogiikan vastaavat opettajat ovat:
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Raili Honkanen-Korhonen
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet, kitara, huilu: Ilkka Teerijoki
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut ja sello: Silja Raitio-Heikinheimo
Content scheduling
Opintojakso koostuu kaikille yhteisistä luennoista, instrumenttikohtaisista seminaareista ja opetusharjoittelusta. Yhteisten luentojen aika on tiistaisin klo 13-16 välillä.
Instrumenttipedadogiikan vastaavat opettajat ovat:
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Raili Honkanen-Korhonen
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet, kitara, huilu: Ilkka Teerijoki
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut ja sello: Silja Raitio-Heikinheimo
Further information for students
Opintojakso koostuu kaikille yhteisistä luennoista, instrumenttikohtaisista seminaareista ja opetusharjoittelusta. Yhteisten luentojen aika on tiistaisin klo 13-16 välillä.
Instrumenttipedadogiikan vastaavat opettajat ovat:
- KL laulu: Sirkku Wahlroos-Kaitila
- PJ laulu: Raili Honkanen-Korhonen
- KL piano: Kimmo Salonen
- PJ piano: Ari Pekka Korhonen
- KL puhaltimet, kitara, huilu: Ilkka Teerijoki
- PJ puhaltimet: Antti Rissanen
- PJ kitara: Jarmo Hynninen
- Basso: Marko Liski
- Rummut: Tommi Rautiainen
- Viulut ja sello: Silja Raitio-Heikinheimo
Assessment methods and criteria
Continuous assessment (based on teacher training lessons with two studentgroups, diary, planning of lessons, observational tasks), learning assignments (written reflection), attendance (or completing defined assignments) in pedagogical seminars
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
- Attendance of tuition
- Teaching practice, guidance sessions and feedback
- Observation assignments, also in different educational establishments, guided reflection
- Completion of learning assignments within the given timetable