Siirry suoraan sisältöön

XR-teknologiat ja -ekosysteemit (15 op)

Toteutuksen tunnus: KD00DM94-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 31.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuomo Äijälä
Ale Torkkel
Vastuuopettaja
Ale Torkkel
Ryhmät
KXE19S1XR
XR Design, S19
KXD19S1XR
XR Design, S19
Opintojakso
KD00DM94
Toteutukselle KD00DM94-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tuntee tämänhetkisten ja lähitulevaisuuden kaupallisten XR-teknologioiden ja eri ekosysteemien mahdollisuudet sekä rajoitteet ja osaa tuottaa niihin laadukasta toiminnallista sisältöä. Opiskelija osaa hyödyntää mm. VR- ja AR-sovelluksia ja -tekniikoita tuotekehityksessä ja erilaisten suunnittelutyökalujen tukena. Opiskelija tuntee myös XR-teknologioiden ennustettuja tulevaisuudennäkymiä ja kehityskulkuja.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan monipuolisesti erilaisiin XR-teknologioihin ja ympäristöihin kuten VR, AR, MR ja CR. Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan sisältöä XR-sovelluksiin aiemmin opittua hyödyntäen ja täydentäen.

- XR-sovelluksen suunnitteluprosessi, ideointi, aikataulutus, projektinhallinta, resurssointi
- 3D-mallinnustyökalut ja XR, visualisointi ja VR
- pelimoottorien XR-valmiudet ja -tuki
- tuotepresentaatio virtuaalitilassa
- XR-teknologiat, VR/AR/MR
- XR-sovelluksen toteutus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla täytyy olla suoritettuna opintojakso ”Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi”.

Siirry alkuun