Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi (15 op)

Toteutuksen tunnus: KD00DM98-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.01.2020 - 27.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Viestinnän tutkinto-ohjelma
Opettajat
kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Ale Torkkel
Ryhmät
KXD19S1XR
XR Design, S19
KXE19S1XR
XR Design, S19
Opintojakso
KD00DM98
Toteutukselle KD00DM98-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää pelimoottorien mahdollisuudet ja niissä käytettäviin komponentteihin kohdistuvat suunnitteluvaatimukset. Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottoria hyödyntäen itse suunnittelemaansa reaaliaikaista interaktiivista sisältöä erilaisilla alustoilla hyödynnettäväksi. Opiskelija osaa valita kulloiseenkin käyttötarpeeseen soveltuvan lähestymistavan ja työkalut. Opiskelija tuntee pelimoottorien ja reaaliaikaisen renderoinnin mahdollisuudet ja hyödyt sisällöntuotannossa ja tuotekehityksessä.

Sisältö

Opintojaksolla opiskellaan pelimoottorien käyttöä ja reaaliaikaiseen renderoinnin mahdollisuuksia erilaisissa käyttötarkoituksissa. Opintojaksolla toteutetaan suunnittelutyö, joka mallinnetaan sopivilla 3D-ohjelmistoilla siirrettäväksi pelimoottoriin, jossa 3D-mallista muokataan interaktiivinen ja manipuloitavissa oleva kokonaisuus erilaisilla alustoilla hyödynnettäväksi.

- suunnitteluprosessi, ideointi, luonnostelu, aikataulutus ja projektinhallinta
- 3D-mallinnus ja visualisointi
- 3D-geometrian ja sisällön muokkaus pelimoottorikäyttöön.
- pelimoottorit, toimintaperiaatteet, käyttö, elementit, tekstuurit, valaistus, renderöinti
- interaktiivisuus, skripti- ja noodipohjaisen ohjelmoinnin perusteet
- julkaisualustat

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua. Tehtävien suorittaminen hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kyky soveltaa opittua itsenäisesti. Tehtävien suorittaminen erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Osallistuminen opetukseen. Tehtävien tekeminen. Puutteita tehtävissä.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla täytyy olla suoritettuna opintojakso ”3D-ohjelmistot, CAD ja polygonimallinnus” (15 op).

Siirry alkuun